В своя шестцилиндров TFSI компанията от Инголщат ще заложи на стимулиращ производителността механичен компресор.
Механичният компресор Roots, развиващ до 23000 об./мин. нагнетява въздух в цилиндрите с налягане, достигащо 0,8 бара. В комбинация с директно впръскване на горивото мощността на задвижващия агрегат възлиза на 290 к. с. при 5000 оборота. Върховият въртящ момент отчита 420 Нм при 2400 об./мин., а максималната скорост на развъртане е 6500 об./мин.
Без значение от модела, в който ще бъде инсталиран, новият двигател трябва да харчи не повече от 10 литра нормален или висококалоричен бензин, покривайки еко-нормата Euro 5. Агрегатът ще дебютира през есента в модифицирания A6, а по-късно ще бъде инсталиран в S4 с повишена тяга и мощ.