Зад волана на флагмана на марката с четирите пръстена на емблемата
Благодарение на единствената по рода си комбинация от технологии в облатта на ходовата част, Audi S8 може да се похвали с пътно поведение без аналог в луксозния клас.
Сегментът, в който се подвизава Audi A8, винаги е бил сред най-интересните в автомобилната индустрия. Защото именно тук, в луксозния клас, крайната цена на продукта не играе почти никакво значение, поради което производителите могат да се развихрят истински и да покажат най-доброто, на което са способни – във всяко отношение. Именно поради тази причина А8 винаги е бил своеобразна витрина на всички възможни технологии, с които разполага марката с четирите пръстена на емблемата. И е напълно логично, че след като моделът е флагман в гамата на премиум производител от ранга на Audi, то неговото върхово изпълнение S8 винаги трябва да представлява нещо още по-специално. Няма как да се оспори, че още от първото си поколение S8 успя да създаде своя собствена, много специфична ниша на пазара – защото макар както S-класата, така и „седмицата” да имат версии със спортна насоченост, представителят на Audi Sport винаги е притежавал свой собствен, единствен по рода си характер. Това важи напълно и за най-новото поколение на емблематичния модел – при това с по-голяма сила от когато и да било досега.
Триумф на технологиите
Актуалното издание на Audi S8 е един от малобройните представители на съвременната автомобилна индустрия, за които е абсолютно неуместно да попитате „Е, добре, което му е чак толкова специалното, че да струва толкова?”. Защото тук всичко е специално, а срещу безспорно внушителната цена клиентът получава един от най-впечатляващите в технологично отношение автомобили, създавани някога. Без преувеличение.
По традиция, външността на S8 e сдържана и дискретна, но едновремено с това излъчва един особен вид бруталност. Специално оформление на броните и праговете, ауспухова система с четири внушителни хромирани накрайника, гигантски 21-цолови джанти, иззад които се виждат предлаганите като опция не по-малко внушителни по размер спирачки с керамични дискове – още при първия визуален контакт с тази машина няма никакво съмнение, че нейният характер може да бъде наречен как ли не, но в никакъв случай „обикновен”. Когато отключите автомобила и понечите да седнете в него, нещата стават още по-необикновени. Защото каросерията автоматично се повдига под съпровода на тихото съскане на пневматика. Точно с пет сантиметра, ако трябва да бъдем точни – за да бъде качването в автомобила максимално улеснено. С което удивителните способности на активната ходова част, която е част от стандартното оборудване на S8, тепърва започват да се проявяват.
Повече за впечатленията ни от Audi S8 ще откриете на страниците на октомврийския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов