Производителят ще фокусира електрическата си офанзива върху SUV сегмента
Ако BMW потвърди избора си да предложи през следващата година, чисто електрическа версия на своята Серия 7, то производителят от Инголщат междувременно пое по обратния път, като се отказа от такова задвижване на своя седан A8.
През май 2019 г. изпълнителният директор на Audi - Брам Шот, обеща на своите акционери на годишната среща производителят да представи електрическа версия на Audi A8, най-луксозният седан, предлаган в каталога на марката с четирите пръстена.
Междувременно идеята бе потвърдена, макар Брам Шот да отстъпи мястото си на Маркус Дюсман (дошъл от BMW). Плановете на производителя очевидно са променени.
В интервю за Automotive News Europe Ханс-Йоахим Ротенпилер, мениджър по развитието на Audi, потвърди това с думите: „Ние вместо електрическо Audi A8 ще разширим автономността (в електрически режим) на нашия плъгин хибриден модел над 47 км”.
Производителят ще фокусира електрическата си офанзива върху SUV сегмента, където обемът на продажбите продължава да расте, за разлика от показаните от големите седани. Audi A8, който се предлага в каталога на производителя от Инголщат в актуалната му версия от 2017 г., продаде малко над 22 000 екземпляра през 2019 г., благодарение по-специално на много силните продажби в САЩ и в Китай. Продажбите нараснаха с 11% в сравнение с 2018 г., годината, в която продажбите на марката изпитваше трудности при сертифицирането, свързани със стандарта WLTP.