Информацията идва, след като концернът обяви финансовите си резултати за 2019 г.
VW Group преминава към засилване на научноизследователските усилия, след като отчете голям ръст на печалбата през 2019 г.
Audi ще поеме водеща роля в научните изследвания и разработки в рамките на концерна Volkswagen Group, тъй като автомобилният гигант има за цел да обедини допълнително ресурсите на своите марки, за да ускори инвестирането в бъдещи технологии.
Информацията идва, след като Volkswagen Group пусна финансовите си резултати за 2019 г., като оперативните печалби нараснаха с 22% до 16,9 млрд. евро (14,45 млрд. британски лири).
VW Group, която включва Volkswagen, Porsche, Seat, Skoda и Bentley, инвестира много в R&D дейности за разработване на нови технологии за бъдещи автомобили, като електрификация, свързаност и автономност.
Audi работи с Porsche за разработването на платформата PPE за премиум и големи електрически автомобили, а когато новият изпълнителен директор Маркус Дюсман поеме ролята си на 1 април, марката ще оглави водещата роля за научни изследвания и разработки. Audi също ще се превърне във фокус на новата компания Car.Software на VW Group, която централизира разработването на софтуер за автомобили.
Изпълнителният директор на VW Group Херберт Дис заяви: „Като се има предвид силната динамика на промените в нашата индустрия, ние обединяваме силните си страни във Volkswagen Group и се позиционираме конкурентоспособни за бъдещето.“
Шефът на Audi Брам Скот каза: „Това е точно правилният начин да не се придържаме към организационното статукво, а да използваме последователно предимствата на мрежата на концерна. С по-голямо разделяне на дейността в групата, можем да управляваме бъдещите проблеми по-гъвкаво и гъвкаво."
VW Group също обяви, че планира да купи 0,36% от акциите на Audi, които в момента не притежава, увеличавайки участието си във фирмата до 100%.
Увеличението на печалбата на VW Group с 22% се дължи на силни продажби на автомобили с по-висок марж, особено кросоувърите. Концернът продаде общо 10 975 000 автомобила през 2019 г., което е 1,3% повече спрямо предходната година, като приходите от продажбите от 215,7 млрд. паунда са 7,1% увеличение спрямо 2018 г.
Печалбата на концерна също бе подпомогната от намаляване на изплащанията и разходите, свързани с Dieselgate. Той изразходва 2,3 млрд. евро (1,96 млрд. британски лири) за такива извънредни разходи през 2019 г., в сравнение с 3,2 млрд. евро (2,73 млрд. британски лири) през 2018 г.