Главното предприятие на марката в Инголщат ще преустанови работа поне до края на август
Audi напълно спря производството на автомобили в главния си завод в Инголщат, Германия, и всички монтажни линии ще бъдатбез работа поне до 30 август. Това съобщава Spiegel.
Една от линиите няма да работи поради преобразуването й за производство на новия електрически кросоувър Q6 e-tron, докато останалата част от капацитета ще спре поради глобален недостиг на микрочипове. Около 6 хиляди служители на предприятието ще бъдат прехвърлени на по-кратък работен ден.
В допълнение, заводът в Некарсулм ще преустанови работа за няколко дни по подобни причини, като 4000 служители ще трябва да работят на смени на непълно работно време. Освен това Audi вече планира да въведе по-кратки работни дни и няколко непланирани почивни дни през септември.
Обемите на производство на автомобилни компоненти намаляха поради нова вълна от пандемията на коронавирус и ограничителни мерки, наложени на производителите на компоненти в различни страни. Плюс това, огромният престой на автомобилните фабрики през пролетта и лятото на миналата година, поради което поръчките бяха намалени, а сега индустрията не беше готова за рязко възобновяване на търсенето, засяга всичко.
През първата половина на 2021 г., поради прекъсвания в доставките на компоненти, Audi не успя да произведе около 50 хил. автомобила, за които вече бяха направени поръчки.
Други премиум производители от Германия също изпитват проблеми с производството на автомобили. Така че, поради липсата на микрочипове, BMW може да произведе 70-90 хил. автомобила по-малко в сравнение с плана за 2021 г. Междувременно в момента всички предприятия на баварската марка работят нормално и нямат проблеми с доставката на компоненти.
В четвъртък, 19 август, стана известно, че Toyota ще бъде принудена да намали производството си с около 40% през септември поради глобален недостиг на автомобилни компоненти. Съкращението на производството ще засегне всички 15 японски завода на Toyota и 27 от 28 -те производствени линии. Кризата ще засегне всички ключови пазари на автомобилния производител, включително Япония, САЩ, Европа, Китай и други азиатски страни.