Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi стартира дълбока обработка на пластмаса

23.11.2020 18:20
Audi стартира дълбока обработка на пластмаса

Правителството на провинция Баден-Вюртемберг, заедно с индустриалци, откри нов център

Рециклирането на суровини, от рециклирани автомобили до нови, е един от начините за намаляване на количеството отпадъци, произведени от човечеството. Тук трябва да се обърне особено внимание на пластмасите, тъй като в природата те практически не се разлагат. Но най-простият начин за изхвърляне, смачкване на стари части и топене в нов полимер е подходящ само в ситуации, когато пластмасата е еднородна и е необходим материал от същия състав. Но това означава, че нито една стара част не може да бъде поставена във втория кръг. Audi и Технологичният институт Карлсруе (KIT) се опитват да намерят изход, стартирайки пилотен проект за преработка на автомобилни части в нови химически суровини.

Правителството на провинция Баден-Вюртемберг, заедно с индустриалци, откри аналитичен център „Стратегии за индустриални ресурси“ и новото изследване става част от работата му. Партньорите под формата на опит започнаха химическата обработка на различни пластмаси (стари бензинови  резервоари, радиаторни решетки и др.) в масло за пиролиза, от което вече могат да се правят нови пластмаси. (Подобна техника, между другото, сега работи върху JLR и BASF.)

Инголщат отдавна използва рециклирани материали в серийните автомобили. Пример: текстилна тапицерия на сесалките, в която такива материали са до 89% (PET, полиетилен терефталат).

Качеството на маслото съответства на аналог, направен от нефт, както и качеството на пластмасите.

По този начин е възможно да се намали зависимостта на промишлеността от петрола, количеството отпадъци, както и да се увеличи делът на рециклираните материали в новите автомобили и делът на рециклираните компоненти в автомобилите, които трябва да бъдат рециклирани. Тази работа се вписва в общата стратегия на Инголщат за въвеждане, където е възможно, на затворен цикъл на използване на различни вещества и материали, например кобалт, никел, алуминий.

Коментари
comments powered by Disqus