Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi тества кобалт и никел в затворен цикъл

18.12.2019 09:50

Темата за рециклирането на стари батерии се повдига все по-често в индустрията

Audi и Umicore успешно завършиха тестовата фаза на необичаен проект: извлякоха повече от 90% кобалт и никел от стари задвижващи батерии, за да използват отново тези вещества в акумулатори на електрически автомобили (в частност в електродите). В пилотния проект партньорите са разсекли блокове от опитни прототипи на кросоувъра Audi e-tron. В бъдеще, подлежаща на умножаване на технология, специалистите ще се съсредоточат върху обработката ( кобалт и никел) на батерии от серийни автомобили, които са приключили мисията се. Тзи технология все още ще се развива, уверяват немците.

Темата за рециклирането на стари батерии се повдига все по-често в индустрията и първите проекти върху тази тема вече се разработват. Nissan работи върху възстановяването на стари акумулатори от електрически автомобили, както и върху използването им в други роли или демонтажа с извличането на ценни материали. Toyota отдавна се занимава със затворен цикъл на батерии. Миналата година BMW Group създаде консорциум за разработване и внедряване на устойчива "жизнена верига" за двигателни батерии, включително разглобяването им за рециклиране на материали. Между другото, последните две компании по този въпрос си сътрудничат със същия белгийски специалист Umicore.

Затворен цикъл за всеки компонент на батерията означава спестяване на ресурси, закупени извън суровините, както и намаляване на емисиите на въглероден диоксид, които обикновено съпътстват извличането на необходимите съединения и преработката им в крайния продукт. Audi възнамерява да стане напълно въглеродно неутрална компания до 2050 г.

От Инголщат в същото време припомнят, че от 2017 г. разработва затворен цикъл за алуминий: отпадъците от производството на части (на снимката: кутии за батерии) са изпратени на доставчика на ценни метали за преработка. През 2018 г. тази мярка спести 90 000 тона CO2. JLR работи в тясно сътрудничество и върху „алуминиевия цикъл в индустрията“.

Що се отнася конкретно до кобалта, наскоро Volvo обяви, че ще въведе блокчейн технология (по-просто казано, това е база данни, защитена от подправяне като неразделна верига от криптирани записи), за да бъде проследен произходът на това вещество при производството на батерии. От страна на доставчика CATL и LG Chem ще подкрепят тази прозрачна схема за инвестиции.

Коментари
comments powered by Disqus