След версията купе, марката от Инголщат предложи на клиентите си модела TT и в модификация Roadster. В своето второ издание, моделът е станал по-лек, по-изпипан и с още по-тих покрив отпреди, както и с още по-ясно изразени спортни гени. Тест на варианта с 3,2-литров шестцилиндров двигател.
По подобие на закрития вариант, Audi са подложили роудстъра на базата на ТТ на строга „диета”, която го е лишила от голяма част от излишните килограми. Новата пространствена рама е направена от алуминий и олекотена стомана, която е значително по-лека, в сравнение с използваната досега конструкция, и същевременно с това е точно два пъти по-устойчива на усукване. Това не е единственото нововъведение във второто издание на TT – например сега моделът може да бъде поръчан със системата magnetic ride, която включва амортисьори със специална магнитна течност, която в зависимост от ситуацията, мигновено променя вискозитета си и така адаптира амортисьорите към условията на пътя, стила на шофиране на водача и така нататък.
В завой автомобилът показва истински спортен талант
Кормилната уредба на автомобила работи с невероятна прецизност и сякаш буквално чете мислите на водача, в следствие на което откритото ТТ следва командите на пилота неотменно и послушно, при запазване на стопроцентова лоялност към желанията му. Системата на Audi е в състояние да разбие на пух и прах всички предубеждения към електромеханичните сервоусилватели – прецизността тук е на великолепно ниво, а вибрации в управлението не се появяват дори и в най-екстремните ситуации. Като допълнение към това, превключването на шестте предавки на трансмисията също е като при класически спортен автомобил от висок клас.
Така очите на водача инстинктивно започват да търсят всеки следващ завой, като преминаването през всяка серпантина покачва наново нивото на ендорфин както на пилота, така и на спътника му. Това е факт дори без да се налага да деактивирате действието на системата ESP или да включвате спортни режим на окачването – електронният „ангел-хранител” се намесва само при крайна необходимост и действа почти неусетно, а резервите на многораменното окачване значително превъзхождат възможностите на един средностатистически шофьор, който няма уменията и познанията на професионален състезател. Автомобилът може да се похвали с фантастично за класа си напречно ускорение и дори при много рязка смяна на натоварването реагира само с кратко, но напълно овладяемо леко изнасяне на задницата.
Вътрешнофирмената конкуренцияВсъщност, един от най-сериозните съперници на V6-варианта на този автомобил идва от същия концерн, при това от същата марка. Нещо повече – става дума за по-малкия двулитров четирицилиндров събрат ТТ 2.0 TFSI, който е с около 10 000 евро по-евтин, предлага почти същите динамични показатели и изразходва по 2,5 литра на 100 километра по-малко. Въпреки всички симпатии, които заслужава шестцилиндровия модел, той трудно може да предложи нещо много повече от по-малкия си роднина с 200 конски сили.
Текст: Александер Блох
Снимки: Ахим Хартман
Оценка

Audi TT Roadster 3.2 Quattro
Новото издание на TT Roadster предлага функционален и изключително качествен интериор и надежден и извънредно тих мек текстилен покрив. Автомобилът предлага великолепно поведение на пътя, сравнимо с това на расов спортен модел. Шестцилиндровият двигател е мощен, но некултивиран и с висок разход на гориво.
Технически данни
Audi TT Roadster 3.2 Quattro | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 184 кВт (250 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,1 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м |
Максимална скорост | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
12,4 л/100 км |
Базова цена | 43 800 евро (за Германия) |