Кой се представя по-добре: Audi TT с 3,2-литровия си V6-двигател и директна трансмисия с два съединителя или базовия Cayman на Porsche с неговия 2,7-литров боксер и петстепенна автоматична трансмисия.
Както казва навремето Фери Порше, „Когато човек настъпи газта на един ог нашите автомобили, той трябва моментално да се изстреля напред”. При базовия вариант на Cayman нещата не стоят точно така, особено в ниските работни режими. Тягата на Audi е значително по-внушителна, и то независимо от оборотите. Достатъчно е да погледнем резултатите от измерването на ускорението от място до 100 километра в час: 5,5 секунди за ТТ срещу седем секунди за Cayman. Porsche губи ценни десети от секундата поради твърде дългите паузи за „замисляне” от страна на петстепенния автоматик.
И двата автомобила без проблем поддържат висока скорост
като при Audi темпото е ограничено по електронен път до 250 км/ч, докато Porsche развива с три километра в час повече.
При комфорта нещата отново се обръщат. В интериора на Porsche е по-шумно, а неравностите се предават по-директно. При висока скорост натройките на амортисьорите се променят, но Cayman просто не може да се мери с комфорта на TT. При спирачките положението изглежда почти равностойно – независимо от факта, че при базовия Cayman Porsche изпозват дискове с по-малък диаметър, отколкото при модификацията S, резултатите от спирачния тест са блестящи. Картината изглежда по сходен начин и при ТТ, където усещането от спирачния педал е даже още по-добро, отколкото при модела на Porsche.
Кормилната уредба на Porsche работи малко тежко, но достатъчно прецизно – хидравличният усилвател се справя доста добре с нелеката си задача, неприятното е, че при неравен път управлението става подчертано нервно. Audi реагира значително по-равномерно и не показва излишна нервност дори в критични ситуации.
Може би най-впечатляващото предимство на Audi е, че стои като залепено за асфалта. В стандартния случай системата за двойно предаване предава 85 процента на предния мост, а при нужда до 100 процента на предните или задните колела, и на практика остава тракшън-контрола без работа... Едновременно с това поведението на автомобила в граничен режим остава стабилно и лесно предвидимо, докато Porsche има склонност към занасяне на задната част.