Шестцилиндровите двигатели са много популярни, особено в по-големите серии Audi A6, A7 или Q5. Тъй като липсват специални компоненти, компанията от Инголщат в момента не може да произвежда никакви V6 варианти. Това важи както за дизеловите, така и за бензиновите модели.
Audi A6 или A7 очевидно принадлежат към луксозния клас със своите базови цени над 50 000 евро. Клиентите охотно избират за тях подобаващ двигател с поне шест цилиндъра. В момента обаче Audi не е в състояние да предложи тъкмо тези V6 модели. Липсата на части фактически принуждава компанията от Инголщат да спре да приема поръчки в този престижен и печеливш клас. Клиентите с добри финансови възможности трябва да отложат заявките за неопределено време или да се задоволят с четири цилиндъра.
Поглед към конфигуратора на Audi показва, че са засегнати не само по-масовите модели A6, A7 и Q5. Спортните варианти S6, S7 и SQ5 също не могат да бъдат поръчани. Единствената налична опция за задвижване за Audi A6 allroad е двулитровият дизелов 40 TDI с 204 к.с. Проблемът, който Audi обяснява със затруднения в доставката на специални V6 компоненти, засяга не само бензиновите V6, но и дизеловите аналози.
Остават четирицилиндрови и електрически
Все пак четирицилиндровата гама на Audi достига 265 к.с. с бензиновите двигатели 45 TFSI и 204 к.с. с дизеловите 40 TDI. Дори във времена на климатични промени двулитровите двигатели не са точно най-продаваните в луксозния клас. Преди всичко обаче маржовете на печалба са значително по-високи при продажбата на шестцилиндрови модели. Да не говорим за първокласния имидж на мощното задвижване. Automobilwoche съобщава, че много търговци и клиенти вече са изразили недоволство.
Много малко от тях могат да бъдат утешени с по-малък двигател или електрическо задвижване. Иначе Audi отдавна се обяви за привърженик на електрификацията – по-недвусмислено от други елитни производители. Последната моделна серия, задвижвана от мотори с вътрешно горене, трябва да се появи на пазара още през 2026 г. От 2035 г. нито един завод на Audi няма да произвежда двигатели с вътрешно горене. Въпреки това не всички клиенти изглеждат готови за промяната в мобилността и все още старателно поръчват бензинови и дизелови двигатели. Времето за изчакване от над една година за мощни модели с вътрешно горене вече е по-скоро правило не само при Audi.
В нашата галерия показваме снимки на Audi S6 Avant 55 TFSI e Quattro.