Нови продукти и тенденции, усъвършенствано обучение и работа в мрежа
Какви са актуалните теми и тенденции в следпродажбеното обслужване? С какви предизвикателства ще се сблъскат сервизите в бъдеще, например поради нарастващото темпо в областта на алтернативните задвижвания?
Automechanika Frankfurt Digital Plus ще се проведе тази година с концепция, адаптирана към ситуацията, в по-компактен вид – допълнена от голям дигитален асортимент. Желанието за лични срещи е голямо: приблизително 75 процента от около 200-та изложители искат да участват с щанд на място. Новото е, че логистичната индустрия се събира едновременно за Hypermotion на територията на Франкфуртския панаир. Това дава на автомобилната аудитория ценни импулси, например в областите на устойчиви вериги за доставки, управление на автопарка и IoT системите.
Индустрията за следпродажбено обслужване най-после ще се срещне отново в Automechanika от 14 до 16 септември 2021 г. Олаф Мусхоф, директор на Automechanika Frankfurt: „Радвам се, че нашата оферта Plug & Play с цялостни щандове беше добре приета и че по-голямата част от заявилите участие компании биха искали да се срещнат лично във Франкфурт. Тези, които няма да дойдат тук, също могат да участват в нашата обширна рамкова програма. С новите цифрови функции ние предоставяме допълнителни възможности за представяне, работа в мрежа и голям международен обхват.“ Интересът от чужбина е значителен в тези времена: изложителите не идват само от Германия, но и от Белгия, Франция, Англия, Холандия, Италия, Испания, Португалия, Швейцария, Дания, Финландия, Полша, Унгария, Чехия, България, Хърватия, Литва, Грузия, Украйна, Русия, Гърция, Турция, Индия, Обединени арабски емирства, Корея, Китай, Тайван и Австралия.
В изложбения център във Франкфурт ще се представят наред с други следните компании: Schaeffler, Hunter, Liqui Moly GmbH, SATA, Центърът за за употребявани части Mercedes-Benz, Beissbarth GmbH, Snap-on Equipment GmbH, Alfred Kärcher Vertriebs GmbH, Otto Christ, WashTec GmbH, AVL DiTEST GmbH, Hengst, Heinrich Eibach, ABBT Arnott, AJUSA Auto Juntas, Audatex, Adriateh doo, BBT Automotive Components GmbH, AUTOonline GmbH, MAPCO Autotechnik GmbH, DINEX A / S, Glaubitz GmbH, Saxon Junkalor, Inficon, ATH Heinl, Schumacher, Auger Autotechnik, Erich Jaeger GmbH, Nissens Automotive A/S заедно с AVA Benelux, Inforserveis SL, Visomax Coating, TÜV Rheinland, ZDK (Централна асоциация на германския бранш за моторни превозни средства) и много други. Ето и някои с чисто дигитално участие: Continental с четири бизнес зони, включително зоната за гуми, ElringKlinger AG, Mahle, Mol-Lub KFT, Body Shop News, Vogel Communications Group GmbH, Robert Bosch GmbH, който също така подкрепя семинарите за работилници, и BMW AG с отдела за оригинални резервни части – за първи път на Automechanika Frankfurt.
Акценти в програмата на Automechanika Frankfurt Digital Plus
Като иновационна витрина, учебен център и тестова лаборатория за автокъщи и работилници, „Сервизът на бъдещето 4.0” ще покаже на панаира утрешните технологии, процеси и бизнес модели в сътрудничество с Института за автомобилната индустрия (IfA). Осем станции за обучение по маршрута на клиента с фокус върху следпродажбеното обслужване правят технологичната промяна осезаема. Автомобилните професионалисти получават ценно ноу-хау и нови импулси за собствената си бъдеща работа. Дигитализацията и новите технологични разработки създават ежедневно нови предизвикателства пред автомобилните сервизи. За да не се изостава, е необходимо редовно обучение. В сътрудничество с добре познати партньори и тази година на панаира ще се проведат практически ориентирани семинари, насочени по-специално към сервизите. Демонстрациите на живо за ремонт на повреди се модерират от FabuCar и популярните майстори от предаването „Автодоктори”. В допълнение Automechanika Academy предлага широка програма и през трите дни. В перспективни специализирани лекции и панелни дискусии ще бъдат представени и обсъдени актуални разработки по темите „Обслужването и мобилността на утрешния ден”, „Електрическата мобилност”, „3D печат и автомивки”, За представителите на сервизите са особено интересни семинарът „Разговор за щети”, както и лекциите и дискусиите по всички аспекти на браншовия бизнес. Във времена на климатични промени и опазване на околната среда темата за кръговата икономика и рециклирането става все по-важна. Затова на 15 септември в сътрудничество с APRA (Асоциацията на производителите на автомобилни части) ще се проведе първият „Ден на вторичната преработка на Automechanika“. На него експертите ще представят темата в много аспекти и ще отговарят на въпросите на участниците.
Hypermotion Frankfurt на границата между мобилността и логистиката
Интелигентните решения в областта на мобилността и логистиката са във фокуса на Hypermotion Frankfurt, където в допълнение към класическото изложение дневният ред включва многобройни конференции. Ето например нещо вълнуващо за автомобилната аудитория: GH System GmbH ще представи в Hypermotion като част от специално шоу и във Future Mobility Park нова система за контейнери, която може да се използва за цялата верига на доставки – включително регионална и градска логистика. Със стандартизиран малък контейнер иновативната система залага на цялостен товарен транспорт. Стартъпът RepairFix представя софтуер, който интелигентно свързва в мрежа шофьори, ръководители на автопаркове и сервизи в случаи на повреда и при редовно обслужване.