Освен BMW в проекта участва компанията Magna Steyr Engineering Graz, KEBA (Линц)
Безжичното зареждане на електромобил в движение или на паркинг може да бъде много удобно, но все пак това е допълнителна загуба в предаването на енергия. Независимо от това всички искат опростяване на този процес. Екзотично решение на проблема е зареждане без жици, автомобилът се свързва с робот манипулатор. Над тази задача работят в Tesla и Volkswagen. Сега своя версия представя Техническият университет в Грац с подкрепата на BMW, пише изданието Electrek.
Системата използва стандартен контакт CCS. Устройството за съвместимост с автомобила не трябва да се променя: всички задачи за позициониране се поверяват изключително на робота.
Освен BMW в проекта участват компаниите Magna Steyr Engineering Graz, KEBA (Линц) и Австрийската асоциация на автомобилните технологии (ÖVK, Виена).
Шефът на проекта Бернхард Валцел от университета в Грац заяви: "За първи път използване робот в зарядна станция, който автоматично зарежда няколко електромобила един след друг, без да е необходимо превозните средства да бъдат специално подготвени за тази цел. Благодарение на новаторската технология роботът разпознава с камерите си гнездото за зареждане и може да избира различни параметри на процеса. Системата работи дори ако автомобилът не е спрял напълно. " В бъдеще тези инсталации ще бъдат полезни не само за мързеливи шофьори, но за електромобили, на които предстои зареждане в безпилотен режим (докато собственикът работи или спи).