Производителите няма да бъдат твърде затруднени да изпълнят това изискване
Японското правителство планира от финансовата 2021 година (започваща на 1 април 2021 г.) автоматичните спирачни системи AEB (Automatic Emergency Braking) да станат част от стандартното оборудване за всички нови автомобили, съобщава вестник Asahi Shimbun. Тази мярка трябва да намали предимно броя на произшествията, които се случват по вина на по-възрастните водачи. Производителите няма да бъдат твърде затруднени да изпълнят това изискване, защото през 2018 г. 84,6% от новите автомобили са оборудвани с автоматично спиране в страната, а сега има още повече от тях.
Разбира се, сегашните системи за автоматично спиране не са идеални: те имат опасни повреди и ефективността е съмнителна. Въпреки това експертите са единодушни - AEB е по-добре от нищо.
Японското министерство на транспорта отбелязва, че по правило скъпите модели имат AEB в базовото си оборудване, което не може да се каже за автомобили на достъпни цени, особено за ключови автомобили. Но има напредък. Въвеждането на AEB на камиони, автобуси и употребявани автомобили също постепенно напредва.
Японците решиха да разчитат на международните стандарти, разработени от ООН. Това означава, че системите на AEB трябва да работят в диапазон на скоростта от 20-60 км/ч, като забавят или напълно спират автомобила, включително пред пешеходците. Известно е, че в началото на тази година четиридесет държави, водени от Япония и Европейския съюз, се съгласиха с предложението на Икономическата комисия за Европа да включи AEB в списъка на задължителното оборудване през 2022 г. или по-рано. Инициативата не беше подкрепена от САЩ, Китай и Индия.