Компанията внедрява технология, която може да открие минувачи в тъмното
Ford разработи нова технология за откриване на пешеходци през нощта. Както съобщава пресслужбата на американската марка, системата извършва автоматично спиране, ако водачът не реагира на първото предупреждение.
Технологията позволява разпознаване на пешеходци благодарение на монтираните на бронята радар и камерата на предното стъкло. Базата данни "пешеходци на пътя" позволява на системата да прави разлика между хора и обекти, като например дървета и пътни знаци. Камерата прави 30 снимки в секунда. Видеопотокът в реално време, както и по-широкият ъгъл на камерата, позволяват системата да идентифицира минувачи при лоша видимост през нощта, например, на светлината на автомобилните фарове.
По време на тестовете на новата технология екип от инженери е поставил пълноразмерни манекени на затворени пътища. Наред с това системата е била тествана по обществените пътища в натоварените градове, включително Париж и Амстердам. Очаква се усъвършенстваната технология за разпознаване на пешеходци да бъде инсталирана в новото поколение Fiesta, което бе представено по време на автомобилното изложение в Женева.
"Ние знаем, че много шофьори се чувстват стресирани по време на шофиране в тъмното. Кормуването през нощта из града може да се нарече особено изтощително - пешеходци, които гледат само в екраните на своите смартфони, може изведнъж да излязат на пътя, като по този начин създават извънредна ситуация, дори когато кормилото е в ръцете на много внимателен водач. Системата за откриване на пешеходци е предназначена да идентифицира и през деня, и през нощта хора на пътя пред автомобила, казва инженерът по техника на безопасността от Ford Европа Грегор Алекси.
По-рано Ford тества първия си автономен автомобил през нощта. Според пресслужбата на марката безпилотният модел на базата на седана Fusion (аналог на европейското Mondeo) бе в състояние да се движи по пътища из пустинна местност с включени фарове. Тестовете се проведоха на полигона на Ford в Аризона (САЩ). Изпитанията показаха, че дори и без използване на камери, които разчитат на светлина, технологията LIDAR на Ford може да замени водача и помага да се ориентира по криволичещ път, обясни представител на компанията.
За движението в тъмно безпилотните автомобили Ford използва 3D-карта с висока резолюция, съдържаща информация за типа на пътната маркировка, географското положение, релефа и важни обекти, като например пътни знаци, сгради или дървета. Автомобилът използва сканиращата технология LIDAR, за да определи точната позиция на пътя в реално време. За тази цел устройството проектира сноп от инфрачервени лъчи, които сканират района по време на шофиране. Сензорите LIDAR генерират 2,8 милиона лазерни отражения в секунда, което позволява околността да бъде сканирана с голяма точност.