В парка близо до Канбера се движат кросоувъри Volvo XC90 с полуавтономна система
През есента на 2015 г. екип от експертите на Volvo заминава за австралийския резерват Tidbinbilla, за да изучава поведението на кенгура в естествената им среда. Целта е да бъдат събрани данни за разработването на първата система за предотвратяване на сблъсъци с тези непредсказуеми животни. Шведите все още не са приключили работата си, тъй като проблемът се оказа по-сериозен от очакваното.
В националния парк близо до Канбера се движат кросоувъри Volvo XC90 с всякакво оборудване за полуавтономно шофиране. В салона на автомобилите седят програмисти с лаптопи и работят.
На Зеления континент ежегодно регистрират 16-20 хиляди пътни произшествия с кенгура. Инцидентите обикновено приключват с тежки травми или дори смърт, а данни за убитите животни няма. Проблемът е уникален за Австралия, но е необходимо той да бъде решен.
"Първо трябва да идентифицираме кенгуруто. Когато той седи на пътя, стои или се движи, всички форми за наблюдение на обекта са различни за електронно обработване, сподели за ABC News специалистът от Volvo Дейвид Пикет. – Торбестото животно по време на скок изглежда далеч, но при приземяването си вече изглежда по-близо". Софтуерът за разпознаване на животни се разработва в Скандинавия, където има елени, лосове и крави, които са по-големи и по-флегматични от кенгуруто. Въпреки това, инженерите са уверени, че ще бъдат в състояние да калибрират точно своята технология. Вече е постигнат междинен напредък.