Швейцария вдигна забраната за провеждане на моторни състезания на територията на страната. През 1955 г., по време на „24-те часа на Льо Ман”, един от болидите, участващи в легендарната надпревара, се врязва в тълпата и убива 82 човека, което е причина за въвеждането на драстичната предпазна мярка.
Фотография в местния вестник Blick показва как политиците празнуват емблематичната промяна под пръските на шампанското, отворено по случая. 97 от представителите на властта са гласували забраната да отпадне, а 77 – против. Решението е било продиктувано от ползите, които може да има швейцарската промишленост и туризма при евентуална отмяна на законовата рестрикция. Опозицията е била на мнение, че промяната ще се отрази негативно върху околната среда и ще провокира невъздържани постъпки по пътищата в страната.
Новината моментално бе съпроводена от спекулации, че Гран при на Швейцария може да се завърне в календара на Формула 1. Последната подобна надпревара се е провела през далечната 1954 година на пистата „Бремгартен” и е спечелена от легендарния пилот Хуан Мануел Фанджо.
„Къде може да построим подобно съоръжение”, скептично репликира Беат Цендер. „На този етап е нереалистично да говорим за Гран при”, коментира тим-мениджърът на BMW Sauber, обяснявайки, че Швейцария няма как да се състезава със страни от ранга на Абу Даби и Южна Кореа и техните активни действия в последните години, насочени към приобщаването на Формула 1 в съответните региони.