Радикални нововъведения от редица марки превръщат швейцарския салон в особено важен
През 2020 г. и по-нататък ще посрещнем много важни нови модели, които очакваме с нетърпение. Време е вече да направим равносметка на това, което очакваме да видим на първото голямо автомобилно изложение в календара: Женева.
През март в Швейцария ще си дадат среща електрификацията на индустрията и традиционните, но нови автомобили с вътрешно горене. Fiat ще покаже за първи път изцяло електрическа версия на супермини 500, а Land Rover ще разкрие два много важни нови хибридни модела, докато Chevrolet ще се придържа към традиционния V8 за новия си Corvette, а Audi и Seat ще предложат новите си семейни модели хечбек с гама от бензинови и дизелови двигатели.
Audi
A3
Новият Audi A3 следва нетърпеливо по петите на свежото лице на осмото поколение на Volkswagen Golf с подобно еволюционно оформление и гама от бензинови, дизелови двигатели и плъгин система. Хечбекът с пет врати ще пристигне пръв, последван през 2021 г. от вариант лифтбек, но не очакваме открита версия. Както при Golf, няма да има изцяло електрическа версия, тъй като Audi разработва самостоятелен компактен EV за базово ниво за пускане през 2021 г., докато горещите S3 и RS3 ще се появят с повече мощност и по-агресивен стил от техните предшественици.
Chevrolet
Corvetteа C8
Емблематичният Corvette на Chevrolet претърпя радикално преустройство за осмото си поколение, като познатият 6,2-литров V8 се премести в средата вместо отпред, а ръчната скоростна кутия бе сменена с нова осемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя. Пренареждането на задвижващия агрегат доведе до значително подобряване на поведението на Corvette в завой. Европейските версии ще струват от над 70 000 щатски долара, но дори цена от 100 000 евро ще даде на Corvette значително предимство пред премиум италианските си конкуренти.
Fiat
500E
Друга икона, посветена на прераждането, е причудливият градски автомобил 500, който ще получи електрическа опция за първи път в историята на модела. Шпионските снимки разкриват, че новият автомобил ще има голяма прилика със сегашния модел, повлиян от ретро, но шефът на компанията Оливие Франсоа разкри, че ще стъпи върху съвсем нова платформа и той дори намекна за възможност за версия на Abarth.
Honda
Лифтинг на Civic Type R
Наскоро Honda разкри обновена версия на своя хечбек Civic, включваща фини дизайнерски промени и модернизиран интериор, и е вероятно Женева да види дебюта на актуализиран Type R. 2,0-литровият турбо двигател с 316 к.с. на актуалния модел ще остане - както и любимите на феновете тройни накрайници на изпускателната система - очакват се промени в системата за информационните развлечения, както и обновена предна край. Шпионски снимки на модела, заснет на пистата Нюрбургринг, показват, че скоро може да очакваме лимитирано о специално издание в чест на рекорда на модела на немската писта. Подобно на Mégane RS Trophy-R на Renault, той вероятно ще предложи предимства на ефективността и управлението в сравнение със стандартния модел.
Jaguar
F-Pace, XF фейслифт
Седанът на Jaguar и флагманският кросоувър ще бъдат приведени в съответствие с най-новите F-Type и XE с по-тънки предни и задни светлини, преконфигуриран интериор и куп технологични подобрения - и очакваме да видим за първи път или единия, или и двата в Женева. И двата модела са загубили в надпреварата с конкурентите си от BMW, Mercedes и Audi през последните години, но се надяваме, че актуализациите - както и нова гама дизелови двигатели, съвместими с RDE2 - ще помогнат да бъде възстановено конкурентното им предимство.
Land Rover
Discovery Sport, Evoque PHEV
Входното ниво на Land Rover - Range Rover Evoque и неговият събрат върху същата платформа Discovery Sport са готови да получават плъгин хибридни версии, за да увеличат привлекателността си. И двата модела ще използват 1,5-литров бензинов трицилиндров двигател с мощност 197 к.с., в комбинация с електромотор със 107 к.с., като само на ток ще могат да изминават около 40 мили (65 км)- значително повече от голямата част модели в SUV сегмента.
Maserati
Alfieri
След като 10-годишният Gran Turismo вече е спрян от производство, гамата на Maserati се състои само от бавно продавания SUV Levante и седана Ghibli, но компанията планира цялостно обновяване на марката и ще започне нещата с представянето на новия спортен автомобил Alfieri в Женева. По-рано бяха забелязани прототипи, носещи каросерията на наскоро пенсионираната Alfa Romeo 4C, но не казват, че отдолу е монтиран „нов силов двигател, изцяло разработен и произведен от Maserati“. Вероятно Alfieri ще приеме формата на двуместен автомобил със средно разположен двигател, като марката обещава, че ще има електрическа версия с три мотора и електрическа архитектура с 800 волта.
Seat
Leon
Предвиден за пълно представяне в края на януари, отговорът на Seat на Ford Focus ще направи своя публичен дебют в Швейцария два месеца по-късно. 2020 Leon ще получи стилистично влияние от наскоро разкрития El-Born EV със задна светлинна лента по цялата широчина, ъглови LED фарове и новия корпоративен дизайн на радиаторната решеткаа на Seat, ще получи и първия си електрически вариант, както и значително технологично обновяване отвътре. Твърди се, че това е „най-голямата крачка напред в историята на модела“ и ще се предлага с каросерии хечбек с пет врати, комби и кросоувър.
Toyota
2020 г. Yaris
Новото супермини Yaris на Toyota ще направи първата си публична изява в Женева, показвайки резултатите от своя нов дизайн, преди началото на продажбите по-късно тази година. Автомобилът е построен върху изцяло нова платформа, докато опциите за задвижване включват хибридна модификация с нов трицилиндров агрегат. Освен това е по-компактен и динамично фокусиран, отколкото базовия модел, като Toyota претендира за минимален дефицит на вътрешното пространство в резулт