Автомобилната 2007 година ще бъде белязана най-вече под знака на новите издания на изключиктелно значими имена в средния клас като C-класата на Mercedes, Audi A4 и Renault Laguna. Но няма да липсват и редица други силно интригуващи премиери, като например новия SUV на VW – Tiguan.
Автомобили от типа на VW TIGUAN вече отдавна не се възприемат като нишови модели – комбинацията от издръжливост, многофункционалност, и усещането за сигурност и отличен обзор във всички посоки, обуславяно от високата позиция на седене, постепенно доби огромна популярност и подобни возила вече могат да се срещнат във (почти) всички класове.
Дългият 4,43 метра SUV на VW ще използва технологичната платформа на Golf, като задвижването му е поверено изключително на четирицилиндрови двигатели в лицето на 1.4 TSI със 150 к. с., 2.0 TFSI с 200 к. с. и 2.0 TDI със 140 или 170 к. с. Всички дизелови модификации ще са снабдени с допълнителна система за причистване на отработените газове, която в бъдеще ще носи името Bluetec не само при Mercedes, а и при моделите на марката от Волфсбург. Като опция Tiguan ще предлага и преработена версия на системата за задвижване на четирите колела 4motion, работеща на основата на Haldex-съединител, благодарение на който при прибуксуване на някое от предните колела част от въртящия момента автоматично се прехвърля към задния мост. Не се предвижва моделът да се екипира нито с редукционен режим на трансимисята, нито с блокиращи се диференциали. Пазарната премиера на автомобила е предвидена за месец декември 2007 година, като представянето на серийния вариант трябва да се състои на изложението IAA във Франкфурт през септември. В същия сегмент се очакват и голям брой други интересни премиери като Nissan Quashqai, Honda CR-V, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007 и Citroën C-Crosser.
Новата С-класа на Mercedes се очаква да постави още по-високо летвата пред „тройката” на BMW и Audi A4, като битката в премиум-сегмента на средния клас ще стане още по-интересна поради факта, че през ноември излиза и новата геренация на последния споменат модел, която ще използва редица компоненти от по-големия А6 и очакваното на по-късен етап купе А5. Бензиновите двигатели до един ще бъдат снабдени със система за директно впръскване на горивото в цилиндрите, като това се отнася и за базовата версия с 1,8-литров турбомотор.
Моделът с трилъча звезда от своя страна се очаква да порасне до 4,58 метра, а широчината ще получи четири допълнителни сантиметра. Предницата на модела в голяма степен ще наподобява на S-класата, а в задницата ще могат да се открият някои аналогии с топкупето CL. Значително по-благородният в сравниение със сегашното поколение на модела интериор ще бъде снабден с редица заемки от по-големите представители на гамата на компанията, включително със системата за превантивна безопасност Presafe. Като опция ще се предлага и високотехнологични решения като адаптивно окачване и система за задвижване на четирите колела. Премиерата на модела е насрочена за автосалона в Женева през март, а тази на комбито Т-модел – за Франкфурт през сепември. Също там се очаква да бъде представена и най-мощната серийна С-класа за всички времена – С 63 AMG с V8-двигател с 450 к. с. При компактните модели една от интересните новости ще бъде преработената версия на OPEL ASTRA, която ще има за цел да събира точки срещу очакваното през 2008 г. ново поколение на VW Golf и доста силно представящия се Ford Focus. Автомобилът вече беше показан на автосалона в Болоня през декември, а доставката за клиенти започва от февруари. Основните новости тук са промените в предната и задната част, както и в интериора, а не на последно място и по-мощните, но едновременно с това и по-икономични мотори: 1,6-литров бензин със 115 к. с., 1,6-литров турбодвигател със 180 к. с. (на мястото на досегашния двулитров турбовариант), както и нов 1.7 CDTi със 11 и 125 к. с., наслудяващ досегашните 1,9-литрови турбодизели.
Сред очакваните с особено засилен интерес е и най-силният коз на корейците в борбата за силна позиция в компактния клас – KIA CEE’D. Моделът се произвежда в новия завод на бързо разрастващата се компания в град Жилина.
Почитателите на италианските спортни автомобили имат особено специален повод за празнуване – в края на 2007 г. на сцената стъпва серийният вариант на модела ALFA 8C COMPETIZIONE, който по-късно най-вероятно ще бъде последван и от модификация с мек сгъваем покрив. Приказнокрасивото купе с тегло 1400 килограма използва целия силов тракт на Maserati – V8-двигател с увеличен до 4,7 литра работен обем с мощност 450 конски сили и секвенциална шестстепенна трансимися, обединена в общ блок със задния диференциал. Формите на снабдения с карбонова каросерия суперспортист напомнят за легендарната Tipo 33 Stradale от 1968 година. От автомобила ще бъдат произведени 500 бройки, като за целта е ангажиран каросерийния специалист I.D.E.A., а целта на всеки екземпляр ще започва от около 150 000 евро. От месец март Maserati ще екипират своя модел Quattroporte с нова автоматична трансмисия, а на базата на четиривратия модел ще бъде представена и новата генерация на модела Coupe.
Audi ще представят през 2007 г. цели три модела с две врати: R8, TT Roadster и A5 Coupe. Дългият 4,60 метра автомобил с 2+2 места ще има задачата да запълни празнината в гамата на марката между А4 и А6. Освен това, той ще се превърне в най-важния носител на технологии за фирмата от Инголщат, тъй като при него за пръв път ще бъде реализирана на практика модуларна структура, позволяваща гъвкавото използване на различни технически компоненти, която ще бъде използвана при всички модели с надлъжно разположени двигатели, т.е. от А4 до А8. двигателят при този модел (както и при следващото поколение на А4) ще бъде изместен силно назад, което чувствително ще оптимизира разпределението на теглото между двата моста.
При спортните автомобили се очаква още доста: наред с обречените да се превърнат в класика Bugatti Targa и Aston Martin Rapide, на пазара ще излязат и други интересни от различна гледна точка модели като новата генерация на доста неуспешния до момента Honda NS-X например.
Малките автомобили стават все по-търсени в пренаселените европейски градове. На почти почетната възраст от 14 години, култовото RENAULT TWINGO ще получи своя дългоочакван наследник, като показаната през септември в Париж студия дава доста конкретна представа за това ка ще изглежда той. Удълженият с 20 сантиметра модел с две врати е замислен като пълноценен автомобил за млади семейства, което означава, че ерата на симпатичния мъник с очарователно и леко инфантилно излъчване, който все досега носеше това име, скоро ще отмине, за добро или за лошо. В бъдеще Twingo ще бъде близък по идея по-скоро до Clio, като по избор ще може да бъде поръчан и в спортна модификация, екипирана с комплект спойлери, издути калници, спортни брони и т.н. Палитрата от двигатели ще бъде разширена, като в горния й край ще бъде позициониран 1,2-литров бензинов турбодвигател със 100 к. с., съчетан с шестстепенна трансмисия, за пръв път моделът ще се предлага и с дизелов мотор.
Ролята на симпатичния закачлив автомобил в този клас ще се изпълнява по-скоро от наследника на не по-малко култовата класика от отминалите десетилетия Fiat 500. Създаденият на същата платформа Ford Ka се очаква да излезе на пазара през 2008 година. Opel Agila също ще изненада публиката с повече оригиналност – моделът отново ще бъде създаден в сътрудничество със Suzuki, като студията, показваща в каква насока ще бъде ориентиран автомобила, се очаква през септември във Франкфурт. Новостите в концерна VW ще започнат още през март с новото поколение на Skoda Fabia, по-късно ще последват и наследниците на Polo и Seat Ibiza. Освен това е важно да се отбележи, че всики производители на автомобили от този клас обмислят идеята да създадат Crossover-деривати на своите модели.