VW осигурява на своите 40 000 доставчици разработените от компанията здравни процедури
Най-големите автомобилни компании постепенно възобновяват производството на автомобили в европейските си заводи след почти двумесечното прекъсване. VW стартира производството и в основния си завод във Волфсбург, след като преди няколко дни започна работа заводът за електрически автомобили в Цвикау. Първоначално той ще работи с капацитет само от 10-15 процента, но още през следващата седмица трябва да достигне 40 процента от производството от докризисния си период. Трябва да се има предвид, че организацията на производствения процес е много сложна. Сглобяването на автомобил в завода съставлява всичко на всичко 15 процента от общия процес на неговото производство. Останалите 85 процента включват производството на всеки от над десетте хиляди детайла и предварителното им сглобяване в около 100 най-важни производствени възела, които след това се отправят към поточната линия. Последното става от множество доставчици, които трябва да стартират един сложен и много ефективен производствен процес, включващ верига от прецизни и навременни доставки (така нареченият just-in-time процес) на компоненти и възли. Всичко това включва трудната предсказуемост на пазарите и факта че дилърите все още имат складови наличности. VW планира да сглоби около 1400 автомобила Golf от осмото поколение през тази седмица, а след още една общият им брой трябва да достигне 6000. През последните седмици 50 експерта по производствени и здравни въпроси създават стандарти за защита на работниците, включващи и комуникационни пакети с адаптация на процесите за всеки ден. Всички тези мерки са предоставени и на 40 000 доставчици на компанията и няколкостотин логистични компании. През следващите дни поетапно ще бъдат рестартирани заводите в Испания, Португалия и Русия, а в началото на май това трябва да стане и в ЮАР, Бразилия, Аржентина и Мексико.
BMW започва производството на двигатели, а Daimler подготвя заводите в Бремен и Зингелфинген за стартиране на поточните линии. Всичко това става на базата на договорености с правителството на Германия, което е поело ангажимент да осигурява експертните анализи на ситуацията за адаптиране на ситуацията спрямо нуждите.
В Италия Fiat Chrysler Automobiles (FCA) рестартира производството на лекотоварни автомобили, а Toyota във Валенсиен. На 28 април Renault открива своя завод във Флен-сюр-Сен, където се сглобяват Renault Zoe и Nissan Micra.
На този фон контрастира новината, че АвтоВаз спира производството на автомобилите Lada от 29 до 18 май. Причината за това е фактът, че продажбите на автомобилите му са практически нулеви и той гуми огромни суми. От фирмата се надяват че те ще бъдат възобновени с държавна поддръжка и специални схеми за кредитиране. ,