Без водач измина един от най-трудните маршрути в Англия – околовръстното на Ковънтри
Британската тригодишна програма UK Autodrive за развитие на автономни автомобили завършва този месец. Благодарение на нея много хора успяха да погледнат към автономния транспорт с различни очи и концернът Jaguar Land Rover постигна значителен напредък в разработването на автопилота си. Като прощаване с проекта, който струва на държавата и частни компании 20 млн. аунда, безпилотен прототип, базиран на кросоувъра Range Rover Sport, премина без намеса на водача един от най-трудните маршрути в Обединеното кралство - околовръстния път на Ковънтри.
Надстройката на предната броня е приютила радар и първия лидар (вторият е разположен на кърмата). Зад предното стъкло е поставена видеокамера, а на покрива - GPS модул. Към задните колела са закрепени сензори за скоростта.
По време на теста на околовръстното на Ковънтри, скоростта на автомобила е била ограничена до 40 мили в час (64 км/ч). За автопилота този маршрут не може да бъде наречен новост, защото в Ковънтри се намира седалището на JLR.
Консорциум от компании, участвали в програмата на UK Autodrive (включително Ford Motor Company и Tata Motors), го нарекоха "еталонен проект". Беше заявено, че той е изиграл ключова роля в признаването на Великобритания като лидер в областта на CAV (Connected and Autonomous Vehicles), укрепване на почвата за бъдещи инвестиции, научноизследователска и развойна дейност и подкрепи желанието на правителството да разреши автомобили без шофьор по пътищата до 2021 г. В същото време JLR "планира да превърне автономните машини в реалност за клиентите в рамките на десет години".