Те са били ударени отзад седем пъти, най-вече на светофари, а мнозинството от произшествията се случват по улиците на града
Автономни автомобили на Google са участвали в 11 произшествия, но не са били причината за всяко едно от тях през последните шест години след старта на проекта, заяви директорът на програмата в понеделник.
Екип от водачи, които тестват флота от над 20 автомобила са управлявали досега тестови автомобили в продължение на 2 700 000 км (1700 000 мили).
„Нито веднъж автономен автомобил не е предизвикал пътно произшествие”, каза Крис Урмсън в своя публикация в блога Backchannel Medium. Никой не е пострадал при инцидентите, подчертава той. „Ако прекарвате достатъчно много време на пътя, ще се случват и аварии, независимо от това дали сте в обикновен автомобил или в самоуправляващо се превозно средство”, казва Урмсън.
Автомобилите са били ударени отзад седем пъти, най-вече на светофари, а мнозинството от произшествията се случват по улиците на града, а не на магистрали.
„Ние ще продължим да караме хиляди километри, за да разберем по-добре какви са причините за инцидентите. Ще продължим да работим усилено върху развитието на автономното управление, въпреки трудностите и усилията, които ни костват”, казва Урмсън.
„Дори когато нашият софтуер и сензорите открият опасна ситуация на пътя и предприемат действия по-рано и по-бързо, отколкото човешката реакция, понякога няма да можем да преодолеем реалностите като скорост и дистанция”, пише той.
Американският специалист направи това изявление, след като в полицейски доклад се казва, че четири експериментални автономни автомобила са предизвикали катастрофи по пътищата на Калифорния от септември насам, когато властите в щата разрешиха на конкретни компании, като Google например, да притежават разрешителни за тестване на самоуправляващи се коли по обществените пътища.
В три от четирите катастрофи са участвали кросоувъри Lexus RX450h, които Google използва като тестови и върху тях изследва автономната технология на шофиране. А четвъртият автомобил е кросоувър Audi, собственост на доставчика Delphi Automotive.
И двете компании споделиха пред Automotive News, че техните автономни автомобили, в които се използват сензори, карти и софтуерни алгоритми за автономно управление на обществени пътища, не са виновни. Катастрофите бяха описани за първи път в понеделник от Асошиейтед прес.