Тестовете са проведени на изпитателния полигон на компанията в Аризона, САЩ
Компанията Ford извърши тест на първия си автономен автомобил при движение през нощта. Както съобщава пресслужбата на марката , моделът Fusion Hybrid, оборудван със система за безпилотно управление, е бил в състояние да се движи по пътища в пустинна област с изключени фарове в тъмната част на денонощието .
Тестовете са проведени на изпитателния полигон на Ford в Аризона, САЩ. Компанията смята, че проведените изпитания показват, че дори и без използването на камери, които действат на светлина, технологията LiDAR може да замени водача и да управлява автомобила по криволичещ път.
"Благодарение на технологията LiDAR експерименталния автомобил, независимо от слънчева светлина и камерата, записв осевата линия на шосето. Нещо повече, LiDAR позволява автономната кола да се ориентира надеждно както при пълна тъмнина, така и на дневна светлина", каза техническият директор на подразделението за развитието на автономни превозни средства във Ford Джим Макбрайд.
За движение на тъмно самоуправляващият се автомобил на Ford използва 3D-карта с висока резолюция, съдържаща информация за типа на пътната маркировка, географското положение, релефа и важни обекти, като например пътни знаци, сгради или дървета. Колата използва сканиращата технология LiDAR, за да бъде определена точната позиция на пътя в реално време. За да направите това, устройството проектира мрежа от инфрачервени лъчи, които сканират района по време на шофиране. Сензорите на LiDAR генерират лазерни отражения 2,8 милиона в секунда, което позволява да се сканира околността с голяма точност.
Според Националната служба за безопасността на движението по пътищата на САЩ през нощта рискът от смъртни случаи на хора в леки автомобили се е утроил.
По-рано Ford изпита свой собствен безпилотен прототип, построен върху модела Fusion (аналог на Mondeo) през зимата на специалния полигон на Мичиганския университет MCity, който пресъздава градска среда, включително и кръстовища, улично осветление, бордюри, дървета и строителни прегради. При нормални обстоятелства автопилотът вижда пътя с помощта на видеокамери и лазерни сензори - LiDAR, но в лошо време (дъжд, сняг или мъгла) стават слепи и се замърсяват. Освен това обикновено през зимата маркировка не се вижда. Надеждите за сателитна навигационна система в този случай не е достатъчно - това не гарантира, че позицията на колата ще бъде определена с точност до сантиметър.
Поради тази причина автономният Fusion Hybrid при добро време запомня терена, по който се движи, за да се създаде подробна триизмерна карта. При сняг, когато пътищата не се виждат добре, тя определя местоположението от по-рано отбелязаните забележителности - дърветата, пътни знаци, сгради. Въпреки това тази схема не може да се счита за идеална. Автопилотът на Ford се ръководи от LiDAR и тяхната ефективност намалява при лошо време. Ето защо, в допълнение инженерите на Ford ще научат своите коли-роботи да следят времето и ако то се влоши внезапно, веднага да прецени дали да продължи да се движи на автопилот.