Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Автопилотът на Tesla Model S е заслепен от молец

17.05.2016 09:58

Гигантското насекомо възпрепятства системата за безпилотното шофиране

Посредством актуализиране на софтуера електрическият седан Tesla Model S може да се движи полуавтономно. Auto motor und sport вече тества системата. Въпреки някои недостатъци и слабости резултатите са изненадващо добри, с изключение на автопилота, който отказа.

В конкретния случай молец се приема буквално. В САЩ пилотът на Tesla в действителност показа такова поведение. Както Редебо писа на пощата си в Reddit, автопилотът в неговата Tesla неочаквано отказал и се наложило пилотът сам да поеме управлението. Автопилотът отчете проблем с радарната система. Краткото спиране даде бързо разясняване на случая: гигантски молец е застанал точно в окото на радара разположен на предницата на Tesla, като по този начин го заслепява. След бързо почистване, системата отново бе приведена в изправност.

За да разберете как работи системата, прочетете в следващите редове

След актуализацията на Tesla Model S, активираният автопилот показва поддържаща  скорост по-малка с 30 км/ч от предходния автомобил на пистата. Въпреки че можете да свалите ръце от волана по време на шофиране, Елън Мъск препоръчва от съображения за сигурност управлението да е под контрол: Тъй като все пак  отговорността за управлението на превозното средство лежи все още на шофьора.

Tesla Model S автономен: самостоятелна смяна на платното

Когато мигачът е включен, Model S предприема самостоятелна смяна на платното. Освен това системата разпознава свободни безплатни места за паркиране и самостоятелно паркира колата там. Предпоставка за самостоятелното паркиране е оборудването на автомобила с радарни и ултразвукови сензори, както и предна камера.
Въпреки това софтуерът не работи по всички пътища надеждно. По пътища с недобра маркировка все още има проблеми. С това Tesla иска да събере данните от автомобила и да  подобри допълнително софтуера. Актуализацията първоначално ще бъде на разположение само за американския пазар, по късно ще следват и другите региони. Дори и на най-новия електрически модел – кросоувъра Tesla Model X, софтуерът също ще има полуавтономно шофиране. Базирайки се на това, Елън Мъск заяви, че до 2017 г. ще бъде възможно напълно автономно шофиране на коли без водач.

Автопилотът се доказва в теста

В първия тест на auto motor und sport обученият автопилот функционира учудващо добре. Той управлява много добре Tesla и при високи скорости над 80 км/ч, дори малко да се тресе по завоите, при смяна на лентата на движение той изпреварва и сигурно тръгва и при по-продължителна червена светлина на светофара. И всичко това без намесата на водача.

Всъщност системата регистрира слаби страни в града. В натоварения градски трафик автопилотът отказва и веднага прехвърля управлението на шофьора и за този случай Tesla също обещава скорошно подобрение. Защото всичките данни на сензора се предават по мобилен път към сървъра на компанията, където биват анализирани, за да се разбере по-добре състоянието на трафика. С всяка актуализация на софтуера, поведението на автомобила се подобрява.

Други производители изобщо не се осмеляват да вдигат 100 км/ч и повече с пилотиращи серийни автомобили. Tesla вече направи правно  положение за това. Когато се активира функцията на автопилота, е необходимо водачът да потвърди широкия спектър от условия. Това между другото означава, че във всяка ситуация водачът носи пълна отговорност и по-възможност държи ръцете си постоянно на волана. Ако той си позволи твърде дълго да си махне ръцете от волана, звуков сигнал ще му подскаже отново да поеме волана.

Tesla е ъпгрейдвала не само системите за асистиране, задвижването също не е забравено. Разбира се, вариантите със задвижване на всички колела на Model S са на разположение. Задвижването на всички колела се постига чрез използване на втори електрически двигател зад предната ос. Електрическият мотор със 188 к.с. е идентичен със задно разположените двигатели на Tesla 60 и Tesla 85, P85D генерира плюс-минус 221 к.с..

Tesla Model S 70D разполага с обща мощност от 332 к.с., спринтът (0-100 км/ч) е определен на 5,4 секунди, пробег до 442 км с максимална скорост от 225 км/ч. Стойностите при версията 85D са съответно 442 к.с., 4,4 секунди ускорение, 528 км пробег и 250 км/ч. Топ моделът на Tesla - P85D, генерира 539 к.с., ускорява за 3,0 секунди, реализира пробег 491 км и също вдига 250 км/ч. Първоначално топ моделът трябваше да бъде с над 700 к.с., а за да отговори на директивите на ЕС, номиналната мощност трябваше да бъде коригирана надолу.

Коментари
comments powered by Disqus