Според статистиката 9 от 10 пътнотранспортни произшествия стават по вина на водача
Проучване на американския застрахователен институт за безопасност на движението по пътищата (IIHS) установи, че системите за автопилот, разработени за автомобили, могат да помогнат да се избегнат само една трета от произшествията в страната. Специалистите на института стигнаха до това заключение, като анализираха полицейски информации за минали произшествия.
Според статистиката 9 от 10 пътнотранспортни произшествия стават по вина на водача. Създателите на безпилотни превозни средства се надяват, че техните продукти ще помогнат значително да намалят броя на произшествията и да го сведат до минимум. Изследването на IIHS обаче показа, че за това системите за автопилот трябва да се управляват съвсем различно от хората, докато изкуственият интелект на такива системи продължава да се обучава въз основа на поведението на хората, които шофират.
"Вероятно е, че напълно самоуправляващите се автомобили в крайна сметка ще определят опасностите по-добре от хората, но установихме, че това само по себе си няма да предотврати по-голямата част от произшествията", заяви заместник-председателят по научните изследвания на IIHS и съавтор на изследванeто Джесика Цичино.
Според изследователите, за да се избегнат оставащите две трети от произшествията, системите за автопилот трябва да бъдат програмирани така, че приоритет на безопасността трябва да бъдат скоростта и удобството на пътниците. В същото време в доклада се отбелязва, че никога няма да бъде възможно напълно да се избегнат произшествия, тъй като понякога причината за катастрофа са неизправности и повреди в автомобила, които по никакъв начин не са свързани със стила на шофиране или състоянието на водача.