Третото поколение на „Лавина” поставя нови стандарти за ефективност и стил
Компанията Gemballa обяви световна премиера на купето Avalanche по време на изложението в Швейцария. Този автомобил е разработен на основата на модела Porsche 911 Turbo от най-новото поколение 991. Мощността на базовия шестцилиндров 3,8 двигател е увеличена от 540 к.с. и 710 Нм до 820 к.с. и 950 Нм. Производителят не разкрива динамичните характеристики на автомобила, но е ясно, че след като серийната версия на 911 Turbo S (580 к.с. и 750 Нм) се справя с ускорението до сто за 2,9 секунди, то моделът от Леонберг просто трябва да бъде по-бърз.
По традиция Gemballa, заедно с техническите промени, показва зрелищни промени във външния вид на автомобилите си. Жалко е, че за момента разполагаме само с два тийзъра.
Директорът на фирмата Щефен Корбах заяви, че третото поколение на Avalanche поставя нови стандарти за ефективност и стил. Последната дума е субективна категория. Но триетажното антикрило с вертикален стабилизатор е хипнотизиращо.
Актуалната версия на купето Avalanche не е най-мощната в историята на тази серия. При миналото поколение, например, моделът със сложно име Avalanche GTR 800 Evo-R притежава 850 к.с. Вероятно нещо подобно, вариация на Avalanche с добавка в наименованието ще видим след няколко дни. Но дори и обикновената "Лавина" (както се превежда името на модела), според интригуващото твърдение на Корбах ще постави няколко рекорда. Какви по точно, шефът на компанията не разкрива повече подробности.
Историята на "Лавината" на Porsche 911 на компанията Gemballa датира от от1985. Тогава подчинените на Уве Гембала обръщат внимание на модела 911 Turbo серия 930, като постигат мощност от 385 конски сили. Те са достатъчни, за да се преодолее летвата от 300 км/ч. Голямо прекрояване претърпява и каросерията на автомобила.
Купето Gemballa Avalanche в последното си превъплъщение ще бъде представено пред масовата публика по време на автомобилното изложение в Женева. Заедно с "Лавина" компанията ще покаже по-малко екстремна версия на същото купе 911 Turbo, наречена Gemballa GTR 780 EVO-R. Не е трудно да се отгатне, че мощността на двигателя тук няма да надвишава 800 к.с. За тази модификация Корбах не твърди нищо специално.