Преустановяването на продажбите се дължи на по-строгите екоизисквания
Руският производител АвтоВАЗ ще спре продажбите на автомобили Lada в Европа. Това съобщава пресслужбата на компанията. На Стария континент да този момент автомобилите се продавет в страни като Германия, Австрия, България, Литва и Унгария.
„Във връзка със затягането на екологичните стандарти в европейските страни, ние адаптираме експортната си дейност в този регион. Няма съмнение, че в даден момент ще трябва да спрем бизнеса си за известно време. Въпреки това имаме планове да създадем глобален модел в тясно сътрудничество с нашите партньори от Алианса и да се върнем на тези пазари ”, заявяват от пресслужбата на руския автомобилен производител.
От компанията посочват, че понастоящем европейските стандарти позволяват емисии CO2 до 120 г/км, а на автомобилите Lada са по-високи. Възможно е да бъдат продавани по-малко екологосъобразни превозни средства за Европейския съюз, но купувачите ще трябва да платят по-висок данък за тях, което ще направи автомобилите неконкурентоспособни. В бъдеще изискванията на Европейския съюз за екологичните превозни средства ще бъдат още по-строги - до 2020 г. емисиите CO2 за автомобилите не трябва да надвишават 95 г/км.
АвтоВАЗ се счита за един от основните износители на автомобили от Русия, следвани от Renault, Hyundai, Volkswagen, Група ГАЗ, Toyota. ПАО АвтоВАЗ през 2018 г. отчете увеличение с 57,5%, изнасяйки над 38 хил. автомобила Lada.
Приоритет за АвтоВАЗ са пазарите на страните от ОНД. В Казахстан през 2018 г. ръстът на продажбите е 51%. Продажбите на Lada в Беларус са се увеличили със 182%. Марката заема втора позиция по продажби и пазарен дял от 19,2%. В допълнение към ОНД компанията обмисля развитие на бизнеса в Латинска Америка и Близкия изток.
По-рано големите автомобилни компании заявиха, че мерките, насочени към стимулиране на износа и основно компенсацията на логистичните разходи, не са достатъчни. Те се оплакаха от неплащането на обещаното обезщетение от държавата за доставка и одобрение през 2018 г., което доведе до сериозни загуби.
Подобни загуби се очакват и през 2019 г. Ако не бъде увеличен размерът на компенсацията, топ мениджърите заплашват да съкратят редица проекти в чужди страни: не е рентабилно да бъдат доставяни автомобили там без субсидии. Съответно писмо от името на най-големите автомобилни компании е изпратено до Министерството на промишлеността и търговията. Въпреки това ведомството не отговори на искането. Руският експортен център отбелязва, че предоставянето на най-неотложните мерки за подкрепа "зависи от наличието на бюджетни ресурси".