През последните години KTM X-Bow наложи една мода, която става все по-популярна – на пистовите автомобили, които обаче отговарят на всички изисквания за движение по обществената пътна мрежа. Вероятно това е и причината Briggs Automotive Company да започне работа по футуристичния Mono.
Спортният автомобил все още не е готов за пазарната си премиера, но си струва да обърнем внимание на цялостната концепция, защото поне в идейната си фаза BAC Mono представлява доста сериозен конкурент на Ariel Atom и KTM X-Bow.
Започваме от шасито – то използва стоманена клетка, но всички останали структури са карбонови, в резултат на което общото тегло е сведено до 544 кг (доста оптимистична цел). Окачването е напълно регулируемо пушрод на SACHS Racing, спирачната система, оборудвана с 295-милиметрови дискове, е дело на друг популярен специалист в сегмента, а именно AP Racing, а за гумите отговаря Kumho, като поне според BAC корейците разработват нова каучукова смес специално за този автомобил.
Задвижването е поверено на 2,3-литров четирцилиндров мотор на Cosworth, чиято максимална мощност би трябвало да варира около 280 к.с. Това на пръв поглед не изглежда особено впечатляващо, но заради изключително леката конструкция BAC Mono би трябвало да покрива класическия спринт от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди при максимална скорост от 274 км/ч. За това съдейства и шестстепенната секвенциална трансмисия на Hewland, заимствана директно от Формула 3.
За продажбите на BAC Mono ще отговаря дилърът SuperVettura, специализиран в продажбата на скъпи и луксозни автомобили. Първоначалните планове включват производството на неповече от 35 бройки, 10 от които са предварително продадени въпреки цената от 66 625 паунда (76 583 евро).