Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Бъдещето на Skoda според новия шеф на марката

04.12.2020 12:55
Бъдещето на Skoda според новия шеф на марката

Томас Шефер казва, че чешката фирма ще се фокусира върху SUV Enyaq и бъдещ купе вариант

Новият шеф на Skoda Томас Шефер казва, че малък градски автомобил и семеен автомобил са „най-важните“ приоритети, които да се добавят към гамата от електрически автомобили  през следващото десетилетие след новия SUV Enyaq iV.

Enyaq ще бъде пуснат в продажба в началото на следващата година като първият модел на Skoda, изграден върху специалната платформа MEB EV на Volkswagen Group и ще бъде присъединен през следващата година от вариант на купе.

Шефер, който идва от южноафриканското подразделение на  Volkswagen, за да смени Бернхард Майер като председател на Skoda по-рано тази година, заяви, че марката ще съсредоточи своите електрически усилия върху тези два модела през следващите две години, тъй като търсенето на електромобили ще нараства.

Запитан дали Skoda  планира в крайна сметка да предложи електрически еквивалент на всеки модел с двигател с вътрешно горене в гамата си, Шефер каза: „На първо място трябва да платим за всичко това. Бих могъл да си пожелая още 10 автомобила , но общата инвестиция няма да се случи. Няма да удвояваме портфолиото.

„От електрическа страна, с идващите Enyaq и производната на Enyaq, засега е добре, но имаме нужда от нещо по-малко, може би с размер на градски модел и имаме нужда от нещо на нивото на седан, може би Octavia в бъдеще. За нашата марка това са най-важните електрически автомобили, които ще видим през това десетилетие. “

На въпрос за графика за хечбек, еквивалентен по размер на Volkswagen ID 3, който ще се позиционира под Enyaq, Шефер каза: „Стартирането на концепт за автомобил обикновено отнема поне две или три години, така че е вероятно в средата на десетилетието.

"Все още вярваме, че Enyaq има много потенциал да преодолее доста голям обхват от търсене, преминавайки почти от лъскав SUV във високопроходим. Уравновесяваме и се опитваме да разберем кога нашите фабрики трябва да преминат и към производство на електрически автомобили. Необходима е огромна инвестиция, за да променим производството, а не да го  правим за забавление.

„Enyaq през следващата една или две години е определено нашият герой, а дериватът на Enyaq стартира в края на следващата година. Това ще ни преведе през следващите две или три години и след това ще видим колко бързо ще преминем към друг модел. "

В момента Volkswagen Group разработва платформа ‘ID Lite’ за малки електрически автомобили, като Volkswagen планира да я използва за супермини ID 1 и кросоувъра ID 2. Шефер каза: „Ако платформата е готова, определено ще направим нещо върху  нея, но определено ще изглежда съвсем различно [за моделите на Volkswagen] и там ще играем на различна площадка.“

Шефер посочи , че капацитетът остава най-големият проблем на Skoda при разрастването на нейната гама , като чешките фабрики на компанията в Млада Болеслав и Квасини в момента работят с капацитет 118%.

Марката ще премести производството на следващото поколение Superb в Братислава от 2023 г. нататък, освобождавайки годишен капацитет от 150 000 броя в Квасини за нов модел заедно с Kodiaq и Karoq. В момента Enyaq се произвежда в Млада Болеслав на същата производствена линия върху същата платформа  MQB Octavia и Karoq.

Преди отпътуването на Майер по-рано тази година имаше съобщения, че Volkswagen Group иска да промени позиционирането на Skoda като „бюджетна марка“, за да я отдели от Volkswagen, Audi и Seat. Но Шефер настоя, че това не е така.

„Когато погледнм статистическите данни, движението на клиентите между Volkswagen и Skoda е незначително“, каза той. „Въпросът за нас стратегически е: как се обръщаме към максималния брой клиенти на каонцерна ? Правихме това: ние сме по-функционални, по-рационални. Трябва да видим къде са пуловете за печалба и къде се продават автомобилте и искате да играете в това.

„Нямам инструкции да местя марката в друга посока: имаме инструкции да поддържаме компанията успешна и досега се справяме добре.“

Коментари
comments powered by Disqus