Последният ден от колективните тестове в Бахрейн отново бе триумфален за F2007 и Фелипе Маса. За четвърти път по време на близкоизточната проверка младият бразилец записа най-бърза обиколка и направи сериозна заявка за предстоящия първи старт за сезона в Мелбърн.
Маса изпълни програмата за деня още по време на сутрешната сесия, когато използва новия аеродинамичен пакет на F2007. Бразилецът завъртя само 45 обиколки, но въпреки сравнително ограничения километраж постигна най-добро време и демонстрира, че болидът на Ferrari е достатъчно надежден в дългите серии, но същевременно е и най-бързият автомобил на този етап. Кими Райконен, който използва новия аеродинамичен пакет по време на следобедната сесия, също се представи на ниво и записа четвърти резултат.
Хейки Ковалайнен бе най-активният претендент за символичното първо място. Пилотът на Renault, който във вторник катастрофира сериозно, явно не се притеснява от факта, че младостта е свързана с неизбежни грешки и отново намери място сред най-добрите състезатели. Финландецът постигна личен резултат 1:30.384 и остана втори на четири десети от Маса. Неговият съотборник Джанкарло Фисикела затвърди стабилните позиции на Renault на финала на тестовете в Бахрейн и даде трето време.
Фернандо Алонсо днес поднови тестовите си задължения за екипа на McLaren и завърши пети. Неговият съотборник Педро де ла Роса остана на седма позиция, а между двамата пилоти на „Сребърните стрели“ се вмъкна „черният фантом“ на Honda, управляван от Рубенс Барикело.
До последно Скот Спийд не бе сигурен за второто пилотското място в екипа на Toro Rosso, но този факт не му попречи да направи сензацията по време на последния ден от тестовете на пистата „Сахир“. Американецът завъртя 124 обиколки и финишира осми, като по този начин изпревари двата болида на Red Bull, на Toyota и на BMW Sauber. И докато за газирания тим и японския конкурент това бе обичайно явление напоследък, то за BMW слабите резултати съвсем не са традиция. Ник Хайдфелд и Робърт Кубица имаха технически проблеми в края на деня и останаха извън първата десетка. Въпреки че F1.07 демонстрира недостатъчна надеждност обаче, техническият директор на отбора Вили Рампф бе доволен от „екскурзията“ в Близкия Изток, тъй като стана видно, че BMW наистина разполага с един от най-бързите болиди.
Тестовете в Бахрейн бяха последната колективна проверка по време на предсезонната подготовка. Някои от отборите се готвят за финален шейкдаун преди първия старт за годината в Мелбърн, но до сериозни размествания сред групата на фаворитите едва ли ще се стигне. Ferrari и McLaren си отвоюваха правото да бъдат основни претенденти за титлата, която изглежда вероятна цел и за Renault. Единственият екип, който може да обърка сметките на „Големите три“, на този етап е единствено BMW.
Бахрейн - 1 март
1. Ф. Маса Ferrari F2007 1:29.989 - 45 об.
2. Х. Ковалайнен Renault R27 1:30.384 - 61
3. Дж. Фисикела Renault R27 1:30.498 - 64
4. К. Райконен Ferrari F2007 1:30.534 - 77
5. Ф. Алонсо McLaren Mercedes MP4-22 1:30.564 - 113
6. Р. Барикело Honda RA107 1:31.067 - 118
7. П. де ла Роса McLaren Mercedes MP4-22 1:31.354 - 90
8. С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2 1:31.500 - 124
9. Д. Култард Red Bull Renault RB3 1:31.589 - 66
10. Н. Хайдфелд BMW Sauber F1.07 1:31.720 - 83
11. М. Уебър Red Bull Renault RB3 1:31.742 - 92
12. Р. Кубица BMW Sauber F1.07 1:31.751 - 98
13. Р. Шумахер Toyota TF107 1:31.791 - 81
14. Дж. Бътън Honda RA107 1:31.837 - 97
15. Ф. Монтани Toyota TF107 1:32.264 - 119
16. Т. Сато Super Aguri Honda RA106 1:33.357 - 51