Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Българи на подиума на Е-рали Сан Марино

26.09.2017 08:49

Дедиков и Павлов завършиха трети в шестия кръг на шампионата за електромобили

Най-успешният български екипаж в Световния еко рали шампионат Калин Дедиков и Георги Павлов записаха поредно силно класиране в новия формат на Международната автомобилна федерация FIA E-rally. Състезателите, които до миналата година постигаха  страхотни резултати на всяко състезание и печелеха безапелационно в класирането за енергийна ефективност с асемблиран в България автомобил, участваха в Е-рали Сан Марино с Renault ZOE R90 от името на италианския Vivi autotevere eco team. Правилата  на новия шампионат допускат само изцяло електрически серийни автомобили или задвижвани с водород, като досегашните най-масови категории 7 и 8 са забранени от FIA и участват само за национално или регионално класиране. Рали аналога на Formula E вече не е толкова достъпен, което прави българският успех още по-значим.

Двудневната надпревара стартира от олимпийския спортен комплекс на Сан Марино и предложи 320 километрово изпитание за електрическите автомобили по тесните пътища на областите Емилия Романа и Тоскана с две зони за презареждане в Сансеполкро и Арецо. Още от старта двата водещи екипажа на Италия, световните шампиони за миналата година при електромобилите Вентура/Герини с Nissan Leaf и лидерите до момента в шампионата Кофлер/Гайони с Tesla 90D, поведоха истинска битка за десети от секундата, следвани плътно от българите, който имаха нужда от няколко отсечки за да се адаптират към новия автомобил. 

По средата на деня Кофлер водеше с минимална преднина пред Вентура и само няколко секунди пред Дедиков, като разликите се запазиха до финала на първия ден. Българският екипаж работи почти цяла нощ, за да анализира резултатите и да се подготви за максимално представяне във финалния ден. През втория ден състезанието се превърна в истински трибой, на няколко пъти българите постигаха равен резултат със световните шампиони, Кофлер беше трети в повечето отсечки, а останалите италиански екипажи бяха далеч назад въпреки домашното си трасе. 

На финала на състезанието Вентура/Герини завършиха със секунда преднина пред Кофлер/Гайони и 2,4 секунди пред Дедиков/Павлов. Последвало обжалване на резултатите промени почетната стълбичка и за победители бяха обявени Валтер Кофлер/Франко Гайони с Tesla 90D, втори Никола Вентура/Гуидо Герини с Nissan Leaf и трети Калин Дедиков/Георги Павлов с Renault ZOE R90, като организаторите не публикуваха коригирани резултати, а само финално класиране.

С поредния подиум в състезание от  Е-рали шампионата българският екипаж отново показа своите възможности и амбиции за призово класиране в най-екологичната рали надпревара. Дедиков и Павлов планират  да участват в още едно от оставащите състезания до края на сезона в Гърция, Австрия или Швейцария, като за поредна година старта в Монте Карло остава в графата мечти за тандема, който през 2014-а година стана трети в генералното класиране на Световния еко рали шампионат.

Коментари
comments powered by Disqus