Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

България изостава в автомобилния сектор

26.03.2021 15:27
България изостава в автомобилния сектор

Асоциацията на автомобилните производители у нас все още чака отговор от институциите

- В пандемията Румъния увеличава бюджета за бонуси  при връщане на стари автомобили до 90 млн. евро за 2021 г.

- До 60 000 остарали МПС ще бъдат подновени  благодарение на схемата за скрапиране на стари автомобили  и бонуси при покупката на нови 

- В България предложението на Асоциацията на автомобилните производители за създаване на такава програма все още няма отговор от институциите

Румънското правителство обяви, че увеличава с 15% бюджета за 2021 година на програмата за замяна на старите автомобили от автопарка на държавата с нови чрез връщане за скрап. Програмата е въведена преди повече от 10 години и подпомага успешно процеса за обновяване на автопарка на северната ни съседка. Очакава се между 55 000 и 60 000 собственици на остарели МПС в Румъния да се възползват през тази година и да подменят автомобилите си с нови, екологични и безопасни, във време на тежка пандемична и икономическа криза.

Съгласно условията на програмата, собстениците на стари автомобили ще получават 1500 евро при връщане за скрапиране на техните МПС и съответно 10 000 евро бонус при покупката на ново електрическо превозно средство и 4500 евро при покупката на плъгин хибрид.

Очакванията на правителството на Румъния са чрез тази мярка да се подобри качеството на автопарка, да намалеят значително жертвите при пътни инциденти и да се подобри качеството на въздуха в големите градове.

Асоциацията на автомобилните производители в България предложи създаването на подобна скрапинг програма в България, през изминалата година, но все още няма отговор от съответните институции. Въведените в европейските държави подобни програми с икономически стимул за увеличаване на пазарното търсене на нови автомобили са подобрили значително състоянието на автопарка в тези страни, намалили са броя на ПТП и са подобрили състоянието на чистотата на въздуха

Нашето предложение е да се осигури бюджет от 50 млн. лева за държавни бонуси, които да се предоставят при покупка на нови МПС и връщане за скрап на автомобили на възраст над 15 години, както следва:

- Електрически - 10 000 лв.;

- Автомобили с хибридно/плъгин хибрид задвижване - HEV/PHEV – 7500 лв.;

- С екологична категория „Евро 6d” – 5000 лв.

Програмата ще обхване подмяната на 9000 броя остарели МПС.

България значително изостава от другите европейски страни по отношение на използването на екологични и безопасни превозни средства и към настоящия момент автопаркът в нашата държава е отчайващо стар, морално и физически. Делът на автомобилите, които са на възраст над 15 години, вече достигна безпрецедентните 75%.

Връзката между възрастта на автомобилите и тяхната сигурност, безопасност и надеждност е задълбочено изследвана и многократно доказана в световен мащаб. Използването на стари коли, в лошо техническо състояние, без да са оборудвани със съвременни технологии за безопасност и екологичност, пряко води до значително по-висока смъртност при пътни произшествия и до замърсяване на въздуха с вредни емисии, което също е изключително важен фактор за продължителността и качеството на живота, който водим в нашата страна.

Призоваваме за разработване на държавна политика за мобилност и за управляване на процесите, свързани с автомобиния парк в нашата държава.

Коментари
comments powered by Disqus