Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Българските пилоти с единна позиция относно развитието на спорта

06.02.2009 13:01

Новосформираната Асоциация на действащите автомобилни състезатели (АДАС) обяви своите цели и отговорности.

На специално организирана пресконференция председателят на АДАС Димитър Илиев и членовете на управителния съвет Цвети Георгиева, Румен Дунев, Тодор Славов, Иван Шопов, Ники Златков, Боби Борисов и Петко Петков представиха основните функции, за които ще отговаря новата структура. Естествено на първо място целта на АДАС ще бъде да осъществява контакта между самите състезатели и БФАС, както и да защитава интересите на пилотите.

„Асоциацията на действащите автомобилни състезатели ще включва само тези от нас, които са участвали поне в едно състезания през последните два сезона”, коментира националният шампион Митко Илиев. „Идеята е, че хората, които познават най-добре проблемите в автомобилния спорт, са самите състезатели. АДАС ще подпомага комуникацията между тях и БФАС, ще следи за провеждането на всеки един старт и когато има проблем, ще защитава изцяло интересите на пилотите. Друга една цел е да популяризираме спорта, ще има комисия, която ще отговаря за медиите, планираме и програми за безопасно шофиране, но това е в по-дългосрочен план”

Първото общо събрание на новосформираната структура ще бъде на 15 февруари в Габрово. „Тогава ще дефинираме проблемите, ще ги степенуваме по-важност, едва след което ще стартираме същинската работа”, допълни Ники Златков.

В АДАС вече членуват почти всички изявени състезатели в българския автомобилен спорт, като от топ-пилотите липсват единствено Крум Дончев и Ясен Попов. Без да споменава директно имена, националният шампион на писта и рали в А6 Румен Дунев прикани своите колеги да се присъединят към асоциацията. „Искаме да сме живата обратна връзка към организаторите и БФАС. До момента БФАС прави промени единствено покрай искания на отделни клубове и пилоти. Идеята е всички ние да взимаме дадени решения и така да бъдат представяни на федерацията. Целта е колкото се може повече от нас да участват в управлението на спорта.”

Първите резултати от работата на АДАС вече са налице. На срещата с представители на БФАС по-рано тази година двете страни стигнаха до споразумение броят на стартовете в отделните шампионати да бъде редуциран. Планинският ще включва осем, а не тринайсет старта както беше предвидено, пистовите състезания ще са осем вместо девет, а рали-календарът ще бъде ограничен до седем кръга (при девет преди). Тъй като участието в рали-шампионата изисква най-големи бюджети, от АДАС са постигнали договореност дължината на отделните състезания да бъде намалена с приблизително 25%, а някои от тях да се карат в един, а не в два дена.

АДАС няма правомощията да взема или отменя решения на БФАС, но ролята на медиатор между ръководната структура е изключително важна с оглед развитието на спорта. Аналогичната функция например изпълнява Асоциацията на Гран при пилотите, която комуникира директно с ФИА и ръководството на Формула 1.

За първи път българските пилоти са толкова единни в позицията си, което е изключително обещаващо с оглед на проблемите в спорта през последните години. Дали обаче АДАС ще действа ефективно или отново ще има разногласия между отделните представители, БФАС, организаторите, предстои да видим.

Коментари
comments powered by Disqus