Cellforce Group, базирана в Тюбинген, Германия, ще произвежда високоефективните батерии
BASF е избран от Cellforce Group (CFG), съвместно предприятие между Porsche и Customcells, като ексклузивен партньор за развитие на клетки за следващото поколение литиево-йонна батерия. Като част от сътрудничеството, BASF ще осигури високоенергийни HED ™ NCM катодни активни материали, за да допринесе за високоефективни акумулаторни клетки за бързо зареждане и висока енергийна плътност. Cellforce Group, базирана в Тюбинген, Германия, ще произвежда високоефективната батерия. Очаква се заводът му за производство на батерии да започне работа през 2024 г. с първоначален капацитет от поне 100 MWh годишно, захранвайки 1000 автомобилни спортни и високоефективни автомобила .
Като водещ световен доставчик на високоефективни катодни активни материали със силна мрежа за научноизследователска и развойна дейност, BASF е в идеална позиция да работи с партньори, за да допринесе за кръговата икономика. Със своите производствени инсталации за прекурсорни катодни активни материали в Harjavalta, Финландия и за катодни активни материали в Шварцхайде, Германия, BASF ще бъде в състояние да осигури батерийни материали с изключителен рекорд за устойчивост както за отговорно, така и за надеждно снабдяване със суровини, целящи най-ниските въглероден отпечатък по веригата на доставки от 2022 г. За да се затвори цикълът, производствените отпадъци от бъдещия завод за батерии Cellforce Group ще бъдат рециклирани в прототипната фабрика на BASF за рециклиране на батерии в Шварцхайде, Германия. Литий, никел, кобалт и манган ще бъдат рециклирани в хидрометалургичен процес и отново въведени в производствения процес на BASF за катодни активни материали.
„Очакваме с нетърпение да си сътрудничим с Porsche и Cellforce Group за разработване на бъдещи високоефективни батерии за електрически превозни средства и да работим заедно за постигането на общата ни цел за устойчива мобилност“, казва Маркус Камиет, член на Съвета на изпълнителните директори на BASF SE. "Катодните активни материали на BASF ще бъдат съобразени със специфичните нужди на Porsche, като се използват нашите силни възможности за научноизследователска и развойна дейност. Освен това те ще имат водещо в индустрията ниско въздействие на CO материали, както и краткия път на транспортиране по веригата на стойността. С рециклирането на батериите можем да гарантираме, че ценните материали се съхраняват в производствената верига и допълнително да намалим CO2 отпечатъка на нашите катодни материали с очакван общ размер до 60%. "
„Като автомобилен производител, Porsche се стреми да бъде неутрален до CO2 в цялостния си баланс до 2030 г. В това отношение отпечатъкът с нисък CO2, рециклирането със затворен цикъл и устойчивостта са все по-често на преден план“, казва Михаел Щайнер, член на Изпълнителен съвет за изследвания и развитие в Porsche AG. „Сътрудничеството с BASF е печеливша ситуация за всички участващи страни. Европейските източници за материалите никел и кобалт, свързаната сигурност на доставките и кратките транспортни маршрути от Шварцхайде до Баден-Вюртемберг в Германия бяха важни аргументи за решението да работим с BASF. Батерийните клетки - особено катодните активни материали - са в центъра на съображенията тук. Ние сме много доволни, че заедно с BASF въвеждаме екологична клетъчна технология в готовност за серийно производство. "
„Със своята задълбочена експертиза в областта на катодно активните материали, BASF ни подкрепя в основна област на клетъчното развитие“, добавя Маркус Греф, управляващ директор на Cellforce Group. "Катодните активни материали показват много висока стабилност на цикъла още от самото начало и са особено добри при бързо зареждане. Това са точно свойствата, които Cellforce търсеше. BASF също е много ангажиран да адаптира катодните активни материали към изискванията на следващото поколение силициеви аноди. И в производствената област, заедно с BASF разработихме концепция за това как производствените отпадъци, генерирани в различните области, могат да бъдат събрани и върнати в рециклиране със затворен цикъл. Това спестява разходи и спестява ресурси, както и околния свят."