Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Батерия, която се зарежда за 10 минути

02.02.2021 15:28

Ще предложи автономен пробег от 400 км и живот от 3 млн. км на цена от само 3000 евро

За да може електрическият автомобил да бъде харесан, то трябва да бъде надежден, да предлага подходящ автономен пробег и да премахва някои спирачки за неговото  развитие, като например цената и времето за дозареждане. И изглежда, че инженерите от Penn State University са намерили идеалната формула с прототип на батерия, която съчетава всички тези предимства.

Всъщност разработената батерия ще може да се дозареди за по-малко от 10 минути, ще предложи автономен пробег от 400 километра и ще покаже живот от 3 млн. км на цена от само 3000 евро. Следователно с такава батерия електрическите автомобили биха станали много по-достъпни или дори по-евтини от автомобилите с вътрешно горене.

За да постигнат този подвиг, инженерите отбелязват по време на тестовете си, че тази батерия тип LFP (Lithium Iron Phosphate) има предимството да се нагрява бързо до 60 ° C, което има качествотода насърчава бързо зареждане. За да постигнат това бързо време за загряване, инженерите са поставили тънък лист никел над отрицателния полюс, за да образуват трети полюс. Веднага след като електроните текат, никеловото фолио се загрява бързо през резистора и загрява вътрешността на батерията. След като вътрешната температура на батерията достигне 60 градуса по Целзий, превключвателят се отваря и батерията е готова за бързо зареждане. Освен че може да зареди батерията с капацитет 40 кВтч за по-малко от 10 минути, технологията за „самонагряване“ на батерията позволява използването на по-евтини материали за катода и анода. Катодът е направен от термично стабилен литиев железен фосфат и поради това не съдържа нито един от скъпите и оскъдни материали като кобалт. Анодът е графит с много големи частици, популярен, лек и евтин материал. Освен това, използвайки самонагряване, инженерите твърдят, че са разработили по-безопасна батерия, тъй като вече няма нередовни отлагания на литий върху анода, което може да бъде опасно.

По време на презентацията на батерията Чао-Ян Уанг, един от инженерите начело на програмата, обяви: „Много бързото зареждане ни позволява да намалим размера на батерията, без да причиняваме проблем с батерията. Освен това, въпреки че тази батерия е на достъпна цена, тя ще позволи на електрическия автомобил да предложи добри резултати, като постигне упражнението от 0 до 100 км/ч само за 4 сек”.

Коментари
comments powered by Disqus