Под предния капак работи познатият 4,4-литров V8 Biturbo, който се използва и при MX5 и MX6
Новото поколение на петата серия на BMW излезе на пазара през 2016 година. На изложението IAA през 2017 идва време за спортната черешка на тортата – новият M5. Както и нормалните версии на „петицата”, топмоделът използва изцяло новата олекотена технологична платформа, използваща високоякостни стомани, алуминиеви и магнезиеви сплави. Благодарение на редица модификации на компонентите в интериора, покривът от усилени с въглеродни влакна полимери, свръхлеката изпускателна уредба и литиево-йонният акумулатор, топспортистът е с 15 килограма по-лек от предшественика си.
Под предния капак работи познатият 4,4-литров V8 Biturbo, който се използва и при M-версиите на X5 и X6. При M5 мощността му е увеличена до пълни 600 к.с. с използване на нови турбокомпресори и промяна в системата за охлаждане на сгъстения въздух. Максималният въртящ момент достига 750 Нм. Задното предаване при предходния модел е заменено със задвижване на четирите колела, а трансмисията на М5 вече е осемстепенна автоматична с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Цените ще започнат от ниво 118 000 евро.
От нашия специален пратеник във Франкфурт Мирослав Николов, гл. редактор на сп. auto motor und sport България