Швейцарската фирма Beck Engineering, базирана в град Мюри близо до Берн, показа новото си предложение Beck LM 800 на 10-ти януари в австрийската столица.
Beck Engineering е малък швейцарски производител, специализирал в производството на спортни автомобили, отличаващи се с изключително ниско тегло. Това се постига благодарение на съвместната употреба на материали с ниска плътност като алуминий, магнезий и титан, и съвременни пластични и композитни материали. В канона на швейцарската традиция качеството на продукта е на най-високо ниво. Конструкторите от Мюри черпят вдъхновение и идеи от природата, която демонстрира изключителната си ефективност във всяко свое творение.
По отношение на материалите и решенията Beck LM 800 заимства редица технологии от Формула 1. Ниският коефициент на въздушно съпротивление на практика е резултат от минимизирането на челната площ. Изчистени са всички излишни детайли, които могат да усложнят линията, а принципа “формата следва функцията” намира логично превъплъплъщение в концепцията на автомобила. Всичко това е довело до характерната футуристична визия, ориентирана към максимална ефективност.
Beck LM 800 е кола, която носи усещането за чиста наслада от спорта сам по себе си. Оптимални характеристики на управлението са постигнати благодарение на електронно контролираното окачване, а огромният прилив на мощност се дължи в голяма степен на изключително ниското тегло. Обслужването е улеснено благодарение на модулната конструкция и телескопичните сглобки.
В общи линии носещата конструкция е подобна на болидите от Формула 1 и е изпълнена с централен монокок от композитни материали, който предпазва шофьора и осигурява необходимата здравина. Към монококовата конструкция са закрепени опорите на двигателя и трансмисията, както и системата на управлението. Миксът от карбон, кевлар и алуминий изпозван за изработката на монокока, присъства и в различни елементи от каросерията. Всички свързващи компоненти са направени от високоякостна алуминиева сплав подложена на допълнителна повърхностна обработка. Горните четири пласта на каросерията са от карбонови нишки, а елементите облицовани с кожа са изработени от 100% кевлар. Ергономично оформените седалки също са направени от няколко слоя кевлар, след което са тапицирани.
Дигиталните прибори задоволяват и най-претенциозните изисквания, а активното хидравлично окачване, реагира светкавично на обработените от процесора телеметрични данни. V-образният осемцилиндров турбодвигател има вместимост 4,2 литра и осигурява мощност от 650 к.с. Полусеквенциалната седемстепенна трансмисия доставя въртящия момент към колелата през самоблокиращ диференциал. Смяната на предавките може да се извършва както от скоростния лост, така и от монтираните на волана планки. Вградената пневматична крик-система, прави смяната на гумите детска игра и е новост в кола за конвенционална употреба.Цената на Beck LM GTR е 750 000 швейцарски франка.