Техническият директор на Renault Боб Бел вярва, че промените по R28 за европейската фаза от шампионата са „огромна крачка напред”.
За предстоящия старт в Испания Renault ще разчита на новия аеродинамичен пакет и ревизираното окачване, които тества на „Каталуня” миналата седмица. Алонсо не се изказа особено ласкаво за направените промени, но техническият директор на отбора Боб Бел вярва, че те ще имат ефект върху потенциала на R28.„Уверени сме, че корекциите ще ни осигурят съществено преимущество по отношение на скоростта. Мисля също, че имаме напредък относно управляемостта и усещането за самия автомобил, особено при спиране, където пилотите ще могат да извлекат допълнителна полза. Всички тези фактори ни карат да вярваме, че направените промени са огромна крачка напред, може би времената ни ще се подобрят с няколко десети”, обяснява Бел.
„И все пак, трябва да сме предпазливи в прогнозите, тъй като всеки един от отборите, които тестваха в Барселона, имаше възможност да подобри съществено качествата на своя болид. Надявам се, че нашият тим е направил по-голяма крачка напред спрямо останалите.”
Бел разказва, че програмата на Renault миналата седмица е била фокусирана върху подобряването нивата на сцепление, както аеродинамично, така и механично.
„Вече сме наясно къде изоставаме. Една от зоните е аеродинамиката. На моменти имаме сериозен дефицит по отношение аеродинамичното сцепление във високоскоростните завои. Именно там насочихме голямата част от усилията, защото това беше основната причина да изоставаме толкова много. Губим и в бавните завои, където от съществено значение е механичното сцепление. Поради тази причина ревизирахме окачването.
Мисля, че сме назад спрямо другите отбори и по отношение на мотора, което се вижда в скоростта, която достигаме на правите. За съжаление в ерата на „замразените” двигатели няма много какво да направим по въпроса.”