Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bentley Bentayga: Big Ben

04.01.2017 15:36

2,6 тона, стъпили на 22-цолови колела – от Bentley обещават върхово представяне

При Bentley настъпва нова ера. Времената, в които марката произвеждаше единствено модели в духа на традициите си, приключиха. За ревностните почитатели на благородните британски автомобили това може и да е шок, но истината е, че пазарната ситуация изглежда приблизително по следния начин: за да можеш да си позволиш да бъде различен и да останеш верен на себе си, в момента е наложително да продаваш и продукти, предназначени за масовия вкус. Дори когато се наричаш Bentley или Rolls-Royce и съответно обитаваш най-високото място на автомобилния Олимп.
Както всички добре знаем, напоследък светът е полудял по темата SUV и кросоувър – затова и новото попълнение в гамата на Bentley е именно с подобен тип концепция. Автомобилът носи доста странно звучащото име Bentley Bentayga и е базиран на техниката на новото поколение на Audi Q7. Родствената връзка между двата автомобила може да бъде разпозната по отделни детайли като например заимстваните от Audi лостчета зад волана, но е достатъчно човек да поеме дълбоко въздух, за да усети наситения аромат на кожа и... британски традиционализъм.

Дааа. В Bentley винаги са знаели как да правят автомобилни интериори – може би най-добрите в света. Качеството на подовите постелки е такова, че на човек инстинктивно му се приисква да стъпва по тях бос или поне по чорапи, но със сигурност не и да ги изцапа с подметките на обувките си. Само погледнете тези метални бутони, превключватели и регулатори, педандичната до най-миниатюрните елементи изработка и великолепната мебелировка в салона. Обаче какво е това, което ни избожда очите насред цялата тази красота?! На средната конзола се мъдрят две поставки за чаши от най-обикновена черна пластмаса. Това е един от малкото детайли във вътрешността на автомобила, който не отговаря на имиджа на марката. Подвижните жалузи в едно Volvo XC90 например изглеждат в пъти по-изискано. Въпреки няколкото дребни забележки обаче, това Bentley напълно заслужава да се оприличи на оазис от дърво, кожа и алуминий – макар и не на сто процента по начина, който познаваме от традиционните модели на компанията.
Повечето заемки от концерна VW са добре замаскирани, като това се отнася дори за инфо-развлекателната система. А също така и за контролните прибори със съвсем истински стрелки, движещи се по елегантни циферблати. Направо чудесно. Наистина сме благодарни на британците, че не са залитнали към някое поредно проявление на дигитализацията – тук такова нещо не би било на място.

Списъкът с допълнително оборудване традиционно е почти безкраен, като в него се откроява например бордов часовник Breitling (който за жалост не беше наличен в тестовия автомобил): с турбийон от масивно злато и диамантена скала. Колко струва това удоволствие ли? Някъде към 150 000 евро. Само за часовника, в цената не е включен самият автомобил. Иначе тестовата Bentley Bentayga беше с цена около 275 000 евро – също доста внушителна сума.

48-волтова система за намаляване на колебанията на каросерията

Време е да видим как всъщност се представя тази машина на пътя. Натискаме бутона за стартиране на двигателя, но на борда продължава да цари тишина. Могъщият W12 умело крие огромната си сила – маниерите му на работа са като на потомствен аристократ. Любителите на смразяващия рев и пукотевиците от изпускателната уредба би било по-добре да насочат вниманието си другаде – Bentaygа предпочита да се държи като истински джентълмен. И го прави със забележителен успех.

Благодарение на пневматичното окачване с адаптивни амортисьори и активната система за редуциране на колебанията на каросерията, тежащият 2,6 тона се държи изключително уравновесено на пътя. Електромеханичната система за намаляване на колебанията функционира чрез 48-волтова бордна мрежа и работи едновременно тихо и ефективно. Управлението на напречните стабилизатори се променя в зависимост от моментната ситуация – в реално време и винаги с идеята за постигане на възможно най-оптимално поведение. При движение в пресечен терен действието на стабилизиращите щанги може да бъде напълно елиминирано. Казваме го чисто информативно, но Bentley Bentayga действително може да се справи с определени предизвикателства отвъд пределите на утъпканите пътища, стига да поискате това от него. Охладителната система разполага с три кръга на циркулация, а с помощта на специална технология се гарантира надеждно смазване с масло дори когато автомобилът се движи под ъгъл 35 градуса.
Със своите карбонови елементи по каросерията в областта на предния сплитер, праговете и задния спойлер (Styling Specification) тестовият автомобил очевидно имаше други приоритети. Към специалното оборудване заслужава да отбележим също подвижните степенки за по-лесно качване и слизане, както и допълнителните седалки под задния капак.
Иначе автомобилът се чувства най-добре по пътища с дълги и плавни завои. При такива условия темпото на движение може да бъде почти произволно, достатъчно е да поддържате правилния курс и луксозният мастодонт следва командите като от само себе си.

Bentley Bentayga има неутрално и неочаквано динамично пътно поведение. Автомобилът не се плаши даже и от бързи завои с остър ъгъл – единствената подробност в подобни случаи е, че водачът започва да усеща ефекта от огромното тегло. Принос за превъзходната управляемост без съмнение има и новата кормилна уредба с електромеханичен сервоусилвател, върху чиито настройки са работили дори лично шефът на марката Волфганг Дюрхаймер, както и ръководителят на развойната дейност Ролф Фрех. Резултатът от работата им е удивителен – усещането от управлението е едновременно прецизно и спокойно, хомогенно и естествено, накратко казано: съвършено. Нашата препоръка е да се използва т.нар. режим „Bentley”, който е замислен като вариант между „Comfort” и „Sport”. В режим „Comfort” автомобилът се усеща малко дистанциран, докато в „Sport” спортните амбиции като че ли идват с една идея в повече. Който и от режимите да избере водачът, едно е сигурно –  Bentley Bentayga може да се кара бързо, леко и приятно, а сцеплението е безупречно.

Добър комфорт независимо от 22-цоловите колела

Истината е, че наличието на 22-цолови колела при тестовия автомобил няма как да се окачестви като най-подходящата предпоставка за постигане на рафиниран комфорт. Вярно е, че возията вероятно би била идеална при 16-цолови колела, обути с балонни гуми, но все пак реализирането на вече споменатото активно поведение на пътя няма как да се случи без намиране на малко по-различен формат за колелата. Големият SUV преодолява неравностите удивително добре, на моменти до пасажерите достигат единствено леки сътресения (заради големите джанти). Автомобилът не се държи никога нито грубо, нито мекушаво, постигайки отличен баланс. Интересно е да се отбележи, че звукът от двигателя и аеродинамичните шумове са до такава степен заглушени, че в салона на моменти може да се чуе леко скърцане с неясен произход, което в един нормален автомобил би било недоловимо за слуха поради общия шумов фон.
Скорости от 250 и повече километра в час се поддържат като на шега и без капчица напрежение. Масаж? Разбира се, предлага се за всички места. А защо все пак подглавниците трябва да се настройват на ръка? Защото корпусът на седалките е заимстван от Audi Q7. Грандиозната озвучителна уредба е дело на фирмата Naim, има мощност 1950 вата, 19 канала и 18 високоговорителя. системата се отличава с кристален звук, но си спестява прояви на показност като например подвижни високоговорители за високите тонове.

Изобщо колкото повече време прекарва човек с  Bentley Bentayga, толкова повече се засилва усещането, че този автомобил, независимо от наперената си външност, всъщност прави впечатление повече със солидна технологична субстанция и благороден нрав, отколкото с показност. Което е напълно в унисон с традициите на марката.

Текст: Йорн Томас
Снимки: Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

Bentley Bentayga

Bentley Bentayga

Несъмнено може да се спори доста за смисъла от съществуването на 2,6-тонен SUV, който развива 301 км/ч. Инженерният подвиг от страна на създателите на този автомобил обаче няма как да бъде поставен под съмнение: пътното поведение, комфортът и изработката на Bentayga са наистина изключителни.

Каросерия
+   Изобилие от място и на двата реда седалки
     Изключително до най-дребните детайли качество на материалите и изработката
     Интуитивна ергономия
     Достатъчно обемно багажно отделение
     Огромно разнообразие от допълнително оборудване
–   Ограничени възможности за трансформация на вътрешния обем
     Скърцащ шум от интериора

Комфорт
+   Изключително удобни седалки отпред и отзад
     Ниско ниво на шума
     Много добър комфорт на возене...
–   ...който бива на моменти нарушен единствено от 22-цоловите колела

Двигател/силово предаване
+   Чудовищно мощен W12
    Фини маниери на работа на двигателя
    Дискретен звук на мотора
    Оптимално настроена, перфектно работеща автоматична трансмисия

Поведение на пътя
+   Неутрална водимост
     Прецизно управление
    Много добра динамика на пътя
    Лесно овладяване в критични ситуации
    Фино настроена ESP
    Много добро сцепление
    Реални възможности за шофиране извън пътя

Безопасност
+   Надеждни спирачки
     Широк асортимент от асистиращи системи
–   Не се предлагат матрични светлини

Екологичност
–   Висок разход на гориво  

Разходи
–  Висока цена
    Скъпа поддръжка


Технически данни

Bentley Bentayga
Работен обем 5950 куб. см
Мощност 447 кВт (608 к.с.)
Максимален
въртящ момент
900 Нм при 1350 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,0 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
37,5 м
Максимална скорост 301 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
16,0 л/100 км
Базова цена 275 925 евро
Коментари
comments powered by Disqus