Благородната британска марка Bentley, която от края на 90-те е притежание на концерна VW, е прочута не само с ненадминатите си по изтънченост автомобили, но и с грандиозните успехи по състезателните трасета през 20-те и 30-те години. Едни от най-славните победи на Bentley са на английската писта Brooklands. Именно на нея е кръстен новият модел Brooklands Coupе, който напълно завършва гамата от върхови модели на компанията.
Четириместното купе от категорията Grand Touring е направено на базата на флагмана на марката – Arnage, и се задвижва от най-мощния V8 в цялата история на Bentley. 6,75-литровият битурбодвигател под предния капак на Brooklands разполага с максимална мощност 537 конски сили, и, което е още по-стряскащото, достига максимална стойност на кривата на въртящия момент от цифром и словом 1050 (хиляда и петдесет) нютонметра. Уникалността на Brooklands се подчертава не само от специалната доработка на двигателя, но и от на практика безграничните възможности за индивидуализация на подопечното ателие за създаване на уникати Mulliner, както и от ограниченото до 550 екземпляра производство.
Външността на Brooklands се доминира от дългия преден капак, завършващ с традиционната масивна решетка на марката, изключително плавното протичане на линията на покрива, липсващите средни колони и извънредно изискано оформената задница. Внушителните калници се изпълват от 20-цолови колела, изработени от кован алуминий.
Интериор, който търси равен на себе си
Типично за марката, зад солидните и дълги врати на Brooklands се разкрива рядко изтънчена атмосфера, в която преобладават фина телешка кожа, дебели подови постелки, детайли от полиран метал и огромни количества от полирани до блясък повърхности от най-благородни сортове дървесина. Предлаганият от четирите седалки комфорт би следвало да се определи като божествен, а за изработката е достатъчно да припомним, че производството на един от върховите модели на Bentley по принцип отнема най-малко три месеца, като само обработката на дървесината трае повече от месец (самите фурнири от своя страна идват от най-ценните дървесни видове, за които има разрешение да бъдат използвани за подобна цел), а за кожените тапицерии се използват минимум 25 телешки кожи от животни, отглеждани в скандинавските страни, тъй като там климатът не позволява на жилещите насекоми, нарушаващи целостта на кожата, да оцеляват... Всички седалки предлагат елекрически реглаж във всички възможни направления. Независимо че по презумпция се предполага, че най-предпочитаните места в автомобила ще бъдат тези отпред, пасажерите отзад също разполагат с фина централна конзола, предлагаща командване на по-важните функции и поставки за чаши, на чиято филигранна изработка биха завидели не малко бижутери.
Засега британската компания не дава точни данни за динамичните показатели на автомобила, но няма и капка съмнение, че тягата, предизвикана от натискането на десния от двата ръчно направени от алуминий педали, ще бъде сред най-впечатляващото, което може да се срещне в съвременната автомобилна индустрия. Задвижването е на задните колела през шестстепенна автоматична трансмисия, която предлага и възможност за ръчна смяна на предавките. Серийната система ESP подпомага осигуряването на идеалната комбинация от буквално неземен комфорт и учудващо динамично поведение на пътя.
Цените на този пореден шедьовър на Bentley засега не са обявени, но за хората, които могат да оценят (и да си позволят) Brooklands, подобни „дреболии” не са от особено значение. Първите екземпляри ще бъдат доставени на клиентите в началото на следващата година.
Автор: Божан Бошнаков
Снимки: Bentley
lamborghini miura sv
много бих искал да се докосна до тази кола! Сигурно класическия 6 и 3/4 има убийствен звук!