Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bentley Continental GT Speed: Keep Miling

04.10.2007 13:10

В цялата история на аристократичната марка Bentley, Continental GT Speed е първият сериен автомобил, който развива максимална скорост от 200 мили в час или 326 километра в час. Първи впечатления от спортната версия на луксозното купе с 2+2-места.

Speed, английската дума за скорост. Звучи като обещание. В случая – като изпълнено обещание... 610 конски сили и 326 км/ч максимална скорост. Continental GT Speed е най-мощното и най-бързото серийно Bentley за всички времена. След дискретния фейслифт, традиционната предрадиаторна решетка стои под леко променен ъгъл, а въздухозаборниците в предната броня са с по-големи размери. Предните светлини са получили нови декоративни пръстени, а стоповете – нови LED-мигачи. GT Speed е получил също колела с широчина 9,5 вместо стандартните девет цола, а също и спортна изпускателна система.

610 к. с. и 750 Нм

Въпреки всички промени, елегантната дискретност на дизайна на този изискан автомоибил е останала непокътната. Speed си позволява малко повече волности единствено под предния капак – инженерите на Bentley са се погрижили двата Borg-Warner-турбокомпресора да произвеждат по-високо налягане. По-яки и същевременно по-леки бутала, нови цилиндрови ризи и увеличена степен на сгъстяване, усилени ламели на шестестепенната автоматична трансмисия ZF – крайният резултат от всичко това са 610 к. с. и 750 Нм при абсолютно непроменени фини маниери при всякакви режими на шофиране.

Огромните и невероятно широки седалки предлагат комфорта на клубни фотьойли, но и отлична странична опора на тялото в завой. Човек няма как да не забележи изящните шевове на ръчно обработените тапицерии и перфорираните алуминиеви педали – те са част от индивидуализиращата програма Mulliner Driving Specification. Докато при „нормалния” GT се предлагат допълнително, при Speed тези детайли са серийни.

W12 с чудовищен запас от мощ и фини маниери

Стартирането на двигателя чрез изящно направения бутон наподобява на същинска церемония. След кратък, но оставащ задълго в съзнанието рев, оборотите падат до типичните за празен ход нива, и от работата на двигателя се дочува само напомнящо за яхта тихо „мърморене”. Въпреки чудовищните 750 нютонметра, които са на разположение още при 1750 об./мин, потеглянето с този автомобил е също толкова просто и елементарно, колкото и с един VW Phaeton или Audi A8. Леко нервно е единствено действието на спортната спирачна система с колосални дискове и не по-малко шокиращи спирачни апарати.

При пълното оползотворяване на целия мощностен запас на двигателя, човек започва да има чувството, че тук законите на физиката частично губят своето влияние – собственото тегло на автомобила от 2,3 тона се усеща сякаш е наполовина. Казано сухо, сбито и в цифри: 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч (Continental GT: 4,8 сек) и тяга при ускорение, която превъзхожда повечето суперспортисти на планетата. Не по-малко впечатляващо е и пътното поведение на автомобила. Олекотеното окачване е претърпяло редица внимателни интервенции от страна на конструкторите на компанията, като в резултат фантастичният комфорт е съхранен, а сигурността и динамиката са подобрени още повече. Не може да има спор, че добавката Speed към наименованието на автомобила е обещание, което Bentley изпълнява напълно, при това по силно впечатляващ начин...

Текст: Маркус Петерс, Божан Бошнаков
Снимки: Харди Мутшлер

Коментари
comments powered by Disqus