Панели от полирана до блясък благородна дървесина, изобилие от най-фина кожа, изящни метални детайли, възможно най-педантична изработка – в лицето на откритата версия на Continental, носеща допълнителното означение GTC, Bentley са създали поредният си шедьовър, обречен да се превърне в класика още с появата си на автомобилната сцена.
Continental GTC е символ на статус, който обаче може да бъде разбран докрай само от истински ценител, и за разлика от Maybach или Rolls-Royce няма за цел да провокира чувство за завист у минувачите. С цената си от 200 000 евро автомобилът с положителност не може да се нарече достъпен, но пък в сравнение с по-големия събрат Azure цената изглежда почти като промоция. Още повече, че в своя ценови сегмент този модел на практика няма конкуренция – в днешната автомобилна индустрия малцина са тези, които могат да съперничат на Continental GTC по благородство и изтънченост.
Разработеният от Karmann мек покрив се отваря и затваря, като скоростта му достига до 30 километра в час. Свалянето му води до приятен полъх в косите на пасажерите, който не става неприятен дори при температури от порядъка на 10 градуса по Целзий, а при движение появата на силна въздушна струя се предотвратява от елегантно оформения алуминиев аеродинамичен дефлектор.
650-те нютонметра теглят 2,5-тонниият кабриолет така, сякаш законите на физиката не съществуватЗапасите от мощ при тази версия на Continental изглеждат буквално неузчерпаеми, а трансмисията дори е снабдена с функция за „прескачане” на всяка от шестте предавки. Задвижването на четирите колела с Torsen-диференциал (системата е заимствана от Audi) осигурява напълно безпроблемното предаване на чудовищната мощ към пътя с увереност, която не отстъпва на тази на една бронирана военна машина. Достатъчно е да отбележим, че дори при 300 км/ч GTC следва траекторията на магистралата поне толкова сигурно, колкото влаковете-стрели...
Все пак, както всичко на този свята, и този автомобил не е лишен от несъвършенства – например навигационната му система вече не е напълно в крак с времето и управлението й не е оптимално, а електрониката понякога се увлича с неоправдани предупреждения като например такива за наличе на несъществуващи грешки в покривния механизъм. И все пак след живите впачетления от този удивителен автомобил не е трудно да разберем шефът на марката Улрих Айххорн, който след едно тестово шофиране в пустините на Калифорния попитал работещите по проекта инженери, дали определят прекараното време като работа или по-скоро като ползотворна почивка. Както личи по крайния резултат, по-скоро е било второто, и създателите на Continental GTC положително заслужават поздравления за блестящата си работа.