Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bentley Continental V8 S v/s Mercedes-AMG S 63: Два парни чука

18.11.2015 07:01

Новият Mercedes-AMG S 63 Coupé и достигналият почетна възраст Bentley Continental GT V8 S имат почти безгранична мощ

Както съвсем новият Mercedes-AMG S 63 Coupé, така и достигналият почетна възраст Bentley Continental GT V8 S разполагат с почти безгранична мощ, но не се радваха на особено признание в кръга на любителите на динамичното шофиране. Поне така беше доскоро. Един тежък във всяко отношение дуел, обещаващ много слава.

Неотдавна разговаряхме с пресслужбата на AMG. Ставаше дума за различни неща – за това, че А-класата получава двигател с 381 к.с., за Mercedes-AMG GT Black Series и кога най-сетне ще ни го дадат. И накрая, след още няколко второстепенни теми, стигнахме до Mercedes-AMG S 63 Coupé. Защо още нищо не сме писали за него, искаха да узнаят колегите. „Ами защото нашето списание е sport auto!" – „Ха-ха-ха, ама той върви страхотно!” – "Сериозно?" – "Да, наистина!" И тъй, супата беше надробена.

Сега трябва да я сърбаме. По принцип не се доверяваме на твърденията на представителите на марките – в това няма нищо лично, просто въпрос на професионална етика. В случая с AMG версията на S-класата с две врати към това се прибавя и обстоятелството, че тя – как да се изразя по-дипломатично? – със самия си външен вид не създава впечатление, че е особено подвижна: женствени хълбоци, дебело тапицирани седалки, масивно арматурно табло с много издутини като малки коремчета. Но пък базовите данни говорят в нейна полза: по-късо междуосие, отколкото при седана, по-широка следа и – по желание – двойно предаване със специални спортни настройки.

Bentley Continental GT V8 S – престарял, но вечно млад

Освен това и съперникът Bentley Continental GT никога не е бил изложен на опасността да го възприемат като твърде слаботелесен – той просто успява с повече чар да отклони вниманието от очевидността на проблемите с теглото си – например чрез малки детайли като металните капачки за вентили с емблема, с живописна мебелировка или директно чрез шоковата терапия на цвета Monaco Yellow. Отива му! И освен това постига още нещо – след вече дванайсет години в производство той така и няма намерение да започне да изглежда остарял. Това може би се дължи на съвестните грижи за тялото му – през 2011 г. го подложиха на широкообхватен лифтинг; друг, по-малък, който ще се занимае главно с броните, ще последва през идната моделна година. Още една причина за дълголетието му е, че продължава да владее добре ролята, за която е бил предопределен още с разработването си.

Стига, разбира се, да се приемете факта, че по начало възможностите му са по-скоро ограничени. Защото, както и преди, моделът е базиран върху VW Phaeton. Не знам дали сте карали такова нещо, но от гледна точка на динамиката на пътя то е направо ужасно. Оттук следва, че независимо как ще се опитвате да подтикнете Bentley Continental към по-чевръсто поведение, в определен момент неизбежно стигате до една точка, по-нататък от която не може да се направи нищо. И сега сме точно в тази точка.

Проблемът е само, че от Bentley не искат да се примирят с това и предлагат един след друг все нови и нови „по-динамични” варианти. Многобройните Speed модели все пак биха могли да минат за такива, защото, поне в права посока, те бяха и са наистина бързи. Всички други обаче – като например Supersports или скорошния GT3-R – или се провалиха в опита да докажат претенциите си, или избягваха благоразумно преките сблъсъци.

2324 килограма тежи Bentley Continental V8 S

Също и героят на нашия тест – Bentley Continental V8 S, който със своя леко горчив привкус е може би най-хармоничен от всички, е натоварен с обещания, които не може да изпълни по никакъв начин. Тук пишат за спортно, чевръсто поведение, за остри реакции и дори за ново измерение. Абсолютно погледнато, нищо от това не е вярно – дори и толкова легендарният комфорт на возене. Едва когато разглеждаме модела на фона на останалите членове на семейството – нормалния V8 и по-солидния, но с по-тежка предна част W12, – вече можем да разберем, макар и отчасти, онова, което са имали предвид.

При това сме длъжни да споменем, че промените в S-модела са всичко друго, но не и повърхностни. Каросерията е свалена с 10 милиметра надолу и всичко възможно е станало по-стегнато и твърдо – пружинните константи в предното (с 45%) и задното (с 33%) окачване, опорите на двигателя – с до 70 процента, стабилизаторите – с 54 процента. Честно казано, това би променило из основи ходовата част на всеки нормален автомобил, но в Bentley Continental V8 S можете да почувствате промените единствено с върха на пръстите си – с малко по-ангажираното влизане в завой и с по-конкретната обратна информация за пътя. Всякакви други ефекти, които биха се проявили в други случаи, тук или изобщо не успяват да се разгърнат, или просто биват смазани от огромната маса. 2324 килограма са мощен удар върху напречната динамика, който обаче не е задължително нокаутиращ – доколкото Cayenne и други подобни модели са впечатляващо доказателство за онова, което може да се постигне при тегло два тона и нещо.

Bentley Continental GT V8 S се клати силно

Не, истинският, основният проблем на Bentley е, че не може да се справя със своите килограми. Което ще рече: вместо да ги контролира по някакъв начин, например със системи против клатене, те се люлеят – според посоката на приложеното ускорение – наляво, надясно, напред и назад. Постоянно, с тежки последици и не само при екстремно шофиране.

Дори във всекидневието каросерията непрекъснато се движи: при по-твърди спирания Bentley Continental V8 S прави почти челна стойка, при ускоряване повдига муцуната си, в завоите се накланя далеч встрани от вертикалната си ос. Сигурно сте виждали как се люлеят уловените под ръка редици от зрители при спортни прояви и концерти. Горе-долу така се чувствате и в Continental. С по-внимателен маниер на шофиране движенията на каросерията могат да бъдат удържани в известни рамки, но пък на писта не можете да направите нищо срещу килограмите, които ви тласкат насам-натам.

Във всеки случай единственият източник на динамика е двигателят – четирилитров битурбо с 528 к.с., теглещ напред машината с двойно предаване със силата на 680 нютонметра. Той звучи като задвижващ агрегат на моторна яхта и така се вгражда отлично в цялостната стилистика. При сравнителния тест турбокомпресорите бързо качват налягане в системата и ви изхвърлят мощно напред, преди автоматикът, след прилично дръпване, да повтори изпълнението от начало. Така представителят на Bentley показва и второто си лице, спокойното, безгрижно и необременено лице на GT. И всички – вътрешни и външни – хора, които постоянно изискват от него нещо повече, би трябвало да отчетат факта, че именно това е записано и в названието на този модел.

Mercedes S 63 AMG 4Matic Coupé с дистанцираща динамика

Не е така при Mercedes – в него е заложено нещо повече, дори много повече, но то не може да бъде видяно лесно. Това важи в много отношения – например терминът „купе” сам по себе си не говори почти нищо, особено при Daimler, където моделите с такова означение дори не са задължително с две врати. Също и етикетът „AMG” не предполага непременно динамика на пътя в големи дози – нека си спомним ужасяващите ранни CL, ML или GL модели. Към това се прибавя и обстоятелството, че Mercedes-AMG S 63 прави всичко възможно, за да задържи всякакви усещания при шофиране далеч от самия водач. Отидете в спалнята и се увийте отвсякъде със завивки – точно такова е усещането на борда.

Двойното остъкляване и плътната изолация ви отделят почти напълно от външния свят; присъствието на 5,5-литровия V8 с 585 к.с. – дори в спортен режим при отворени клапи на ауспуха – се долавя само като приглушено сякаш с памук къркорене, докато усещанията от волана и спирачния педал постоянно се стараят да поддържат респектираща дистанция. И дори когато с решителни команди преодолеете цялата тази мека комфортна обвивка и изпомпате от двата турбокомпресора всичките 900 (!) нютонметра, скоростта така и не успява да проникне истински във вътрешността на купето. С други думи: въпреки предимството от цяла секунда при ускоряването до 200 км/ч, тласъкът от спринта с Bentley е по-осезаем.

Разликите в динамиката на пътя също не се усещат в кожения пашкул на Mercedes AMG S63 4Matic Coupé дори като наполовина толкова големи, колкото са в действителност. Continental може и да е неизмеримо по-флегматичен, по-тромав и по-непохватен, но той бива възприеман по-осезаемо – чрез кормилната уредба, двигателя и ходовата част. За разлика от него, моделът на Mercedes – казано с известно преувеличение – ви оставя само да въртите волана, следвайки идеалната линия. При това той се движи съвсем спортно – дори с известни амбиции. Двойното предаване, разпределящо силовия поток с подчертан акцент към задния мост, предното окачване със специфична кинематика и повишена вертикална сходимост, извънредно прецизните за една S-класа настройки – всичко това дава своите плодове, без да ви изпълва с безграничен възторг.

S 63 AMG е по-бърз, отколкото бихте предположили

В сравнителния тест Mercedes-AMG S 63 Coupé изпълнява танца по трасето за управляемост само за 1.15,5 минути. С това той далеч изпреварва не само Bentley, но и нашите очаквания по отношение на този голям Mercedes. Независимо от това автомобилът сигурно се е представил доста под своите възможности. Защото условията в деня на тестовете на Хокенхаймринг бяха много далеч от оптималните: 35 градуса по Целзий. Такава пещ не е по вкуса нито на турбокомпресорите, нито на гумите, затова – както впрочем и при Bentley – можем мислено да свалим от времето му още няколко десети.

Те биха могли и да са още повече, ако можехме да освободим Mercedes-AMG S 63 Coupé от някои присъщи на високия му статус задължения. Напълно оборудван, както дойде при нас, той тежи 2111 килограма, с над 200 по-малко от по-компактния Continental GT, но – въпреки някои олекотени дреболии като кованите джанти и литиево-йонния акумулатор – все още повече от абсолютно необходимото. Защото теглото расте главно поради лукса – масаж на седалките, музикална уредба Burmester, цяла фаланга от системи за подпомагане и т.н. При една S-класа всичко това не е въпрос на допълнителни желания, напротив – очаква се да е налице по начало. Но нека си представим за момент тази машина със 100 или може би 150 кг по-лека, с черупкови седалки вместо бордова ортопедия, спортни гуми и съответни настройки. Чиста лудост, нали? Вярно е, но точно такъв беше и SL 65 Black Series. Във всеки случай ще го предложим при следващия ни разговор с AMG.

Заключение

Continental е почти точно онова, което трябва да бъде – типично Bentley с радващ V8, гран туризмо с мощ и стил. Единствено означението „S” (Спорт) надхвърля неговите възможности. И независимо че сигурно е най-доброто, произлязло някога от VW Phaeton, лека-полека идва времето за скок към ново поколение, при това истински, какъвто са успели да осъществят хората от Mercedes. Техният S 63 Coupé вече няма нищо общо с лекомисления барок на миналия CL, битурбо моторът тегли като звяр и благодарение на двойното предаване ускорява с минимални загуби. За съжаление, той в твърде голяма степен изолира водача си от усещането за импозантна динамика.


 
Текст: Щефан Хелмрайх
Снимки: Росен Гарголов

 


 

Коментари
comments powered by Disqus