Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bentley Mulsanne Speed: Пазител на традициите

10.07.2017 09:10

Bentley Mulsanne Speed ни пренася в прекрасна паралелна реалност

Това четириколесно произведение на занаятчийското изкуство онагледява абсолютния връх в луксозното автомобилостроене: над 2,7 тона собствено тегло, V8 двигател с максимален въртящ момент 1100 Нм, начална цена над 320 000 евро. Bentley Mulsanne Speed ни пренася в прекрасна паралелна реалност – и напълно заслужава да бъде заведен на наистина специално място.

Всъщност едноименната права от трасето на 24-те часа на Льо Ман положително би била повече по вкуса на Bentley Mulsanne. Там версията Speed като на шега би достигнала максималната си скорост от 305 км/ч – няма съмнение. Фамозният 6,75-литров V8 се справя с 2,7-те тона на автомобила така, сякаш става дума за перце, носено от вятъра– импозантната лимузина е в състояние за 18,1 секунди да се ускори от 0 до 200 км/ч, а класическият спринт от място до 100 км/ч се изпълнява за 5,1 секунди. Особено интересно е да се проследи пълното пренебрежение, с което Bentley реагира при подобни крайно нетипични за аристократичната му природа изпълнения. Времето, за което двата турбокомпресора си поемат въздух, отнема само миг – колкото да направите едно движение с малка лъжичка в порцеланова чаша за чай. След което окрилената буква „В“ на предния капак гордо се надига заедно с могъщото торпедо и Mulsanne се устремява по посока на хоризонта с удивителна пъргавина, съпроводена от плътен, приглушен грохот. Усещането, което оставя тази машина при ускорение е сравнимо повече с луксозна яхта или локомотив, отколкото с автомобил.

Намираме се сред приказен планински пейзаж, където гордата осанка на Bentley се среща с могъществото на природата. Може би ще прозвучи малко прекалено, но и двете успяват да внесат почти еднакъв респект у автора на този текст.Защото Mulsanne не е продукт за консуматори, а произведение на занаятчийското изкуство в една от неговите най-висши форми. Около триста души са работили по създаването на този автомобил в продължение на около 400 работни часа. Приблизително толкова време трябва да измине, докато един Mulsanne стане готов да премине всички проверки за качество в завода в Крю. Само за направата на контрастните шевове на волана са необходими пет работни часа, като върху всеки волан работи само по един човек, който трябва да забие иглата общо 620 пъти във фината кожена облицовка. Не е никак чудно, че цялата тази любов към детайла може да бъде усетена с всички сетива още първите секунди, след като човек седне в интериора. Фината текстура, мекотата, дори ароматът на кожата тук са просто удивителни. Сами насред планината с този необикновен автомобил, а от озвучителната уредба Naim се лее приятна музика. Усещането граничи с нирвана.

Намираме се съвсем близо до границата между Германия и Австрия и ни предстои да преминем през проход с дължина 15,9 километра, обща денивелация 1100 метра и безброй серпантини по трасе, което изглежда като сбъдната мечта за любителите на планински пътища. Е, има една дребна подробност, а именно, че Mulsanne

Speed не е точно най-върлият почитател на тесни планински отсечки. Причината затова съвсем не се крие в евентуален недостиг на мощност, защото такава има дори в излишък. 537 конски сили и, моля, обърнете внимание на следващите числа – 1100 Нм при 1750 об./мин. Цялата тази умопомрачителна тяга се изпраща към задните колела през осемстепенна автоматична трансмисия, която между другото върши работата си с удивително изискани маниери.

И все пак Bentley определено не е класически представител на автомобилите за спортно каране. Въпреки алуминиевите си педали и увеличената мощност при версията Speed. И независимо от  променените настройки на ходовата част.
Или казано с други думи: този автомобил е в състояние да ви накара да се почувствате почти като истински Bentley-Boy от двайсетте години на миналия век – онези момчета, които след като приключват кариерата си на военен пилот (или друга подобна професия, изискваща носенето на предпазен шлем), се пренасочват към автомобилния спорт. И, както знаем, печелят. Многократно и безапелационно.Само че това е било зверски трудна работа, тъй като състезателните образци на марката от онова време са били действително мощни, но също така неимоверно тежки и големи. Mulsanne Speed е вид своеобразен мост към онези времена, тъй като ако искате да бъдете бързи и едновременно с това прецизни в направляването на гигантската му каросерия, трябва да бъдете много концентрирани и да знаете отлично какво правите. И най-вече защо го правите.

За всички обаче трябва да е ясно, че подобни непристойни занимания изобщо не са най-важното за Mulsanne. Този луксозен крайцер обитава най-високата точка на автомобилния Олимп, където луксът не е вид помпозност или опит да впечатлите някого, а напълно автентично изживяване в един различен свят. Достатъчно е например да обърнете внимание на блясъка на лаковото покритие и прецизността, която струи от всеки детайл. Цели 15 телешки кожи са необходими, за да се тапицира интериора на Bentley Mulsanne. Към тях следва да прибавим и 24 изящни фурнира, всички направени от едно и също дърво. Времето, което може да отнеме на специалиста на Bentley, докато открие най-подходящото за Вашия автомобил дърво, може да достигне два дни. Или дори повече, ако имате по-специални предпочитания. Всички тези факти звучат впечатляващо, но истинската магия настъпва тогава, когато човек получи възможността да почувства стойността на крайния резултат.

След последното обновление на модела Mulsanne получи някои фини подобрения. Навигационната система е значително подобрена, същото се отнася и за светлините. При нужда лимузината спира със забележителното отрицателно ускорение от 10,8 m/s² – впечатляващо.

Пътуването по магистрала е сравнимо с носене върху летящо килимче – от контакта на автомобила с пътната настилка и насрещната въздушна струя не се усеща нищо. Абсолютно нищо. Скоро става време Mulsanne отново да поеме по един тесен провинциален път. Да не би това да означава още планински завои и нови опити да открием в един дълъг над пет и широк два метра 2,7-тонен параход дремещи заложби на спортен джет? Не. Всъщност сме тук, за да заредим предлагания като опция с цена над 8000 евро хладилник, който се намира зад (електрически задвижвана, разбира се) преграда от млечнобяло стъкло между двете самостоятелни седалки на задния ред. Е, този път хладилникът с цена на нова базова Dacia няма да получи колекционерско вино или шампанско, но все пак му готвим нещо специално – подготвена по прастара технология бира от пивоварната Stiegl. Традиционната пивоварна е разположена в Гут Вилдсхут, на около 30 километра североизточно от Залцбург.

Тук хората отглеждат стари и издръжливи, макар и не толкова плодородни зърнени култури, като двузърнест лимец, спелта, пшеница Бордо и тъмен гол ечемик, малцуват зърното в местни условия и после варят бира. Само три вида, не повече. Но пък със звучни названия – в свободен превод „Игра на сортове“ (Sortenspiel), „Лесна работа“ (Gmahde Wiesn) и „Мъжки шоколад“ (Männerschokolade). Занаятчиите тук поддържат традициите, но ги съчетават успешно и с новите технологии. Инсталацията за малцуване например може да суши и пече, с което сложните биологични процеси се поддават на попрецизно управление. Малко по-подробно – малцуваното зърно осигурява изходна суровина под формата на скорбяла (C6H10O5) за формиране на малцовата захароза (C12H22O11), която на свой ред се трансформира в алкохол и
въглеродна киселина. И така, добре зареден с чудесни напитки, Bentley безшумно напуска заобиколеното от пасторални гледки село по пътя, който преминава между две бели постройки в класически за района стил. Едната предстои да се  превърне в хотел, а другата се използва зсевероизточно от Залцбург.

И така, добре зареден с чудесни напитки, Bentley безшумно напуска заобиколеното от пасторални гледки село по пътя, който преминава между две бели постройки в класически за района стил. Едната предстои да се превърне в хотел, а другата се използва за организиране на различни изложби и събития. На едната стена се вижда надпис, който гласи: „Красотата на простите неща“. Тук често се организират събития на Slow-Food общността, които традиционно знаят как да се наслаждават на хубавите страни на живота.

0,75-литровите бутилки бира се побират идеално в елегантния хладилник. За консумацията им обаче ще почакаме, докато се приберем у дома. На този етап ще се задоволим с лимонада. Отново приготвена по традиционна рецепта, разбира се.

Mulsanne постепенно се отдалечава от планинските възвишения. На тях вероятно им е все едно за него. Като истински благородник обаче, той не се вълнува от това какво мислят останалите за него. Защото Bentley Mulsanne също обитава своя собствена вселена.

Текст: Йенс Драле
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus