Последният агрегат ще бъде монтиран под капака на Bentley Mulsanne 6.75 by Mulliner
Няколко месеца след като отпразнува 60-годишния си юбилей, производителят от Крю неотдавна обяви прекратяването на производството на своя 6,75-литров V8 блок, който се появи за първи път под капака на Bentley S2 през 1959 г.
Седем техници от Bentley, наследили 105 години опит в производството на марката, пристъпиха на 1 юни до сглобяването (15 часа работа) на последния V8 6,75- литров двигател от английския производител. 6,75-литровият V8 битурбо агрегат, който в последната си версия е запазил принципите и размерите на 6,2-литровия V8, развиващ почти 180 к.с., който е част от каталога на марката, за да смени 6-цилиндровия двигател, чрез Bentley S2.
Последният 6,7-литров V8 двигател ще бъде монтиран под капака на 30-тия и последен екземпляр на изданието Bentley Mulsanne 6.75 by Mulliner, специален модел, който слага край на историята на Muslanne и в същото време отбелязва този емблематичен двигател с множество детайли, точно вдъхновен от него.
Историята на 6,2-литровия V8 двигател на Bentley датира от края на 50-те години, когато инженер Джак Филипс проектира този агрегат , за да смени 6-цилиндровия, използван преди това от британския производител. V8, който има размери, подобни на тези на 6-цилиндровия, предлага двойно по-голяма мощност и има значително понижено тегло (13 кг). Работният му обем нараства до 6,75 литра през 1971 г. и той е монтиран под предния капак на Mulsanne от лансирането на модела през 1980 г. Тогава са разработени версиите Turbo и biturbo, за да предлагат по-високи мощности до 537 к.с. и 1100 Нм на Mulsanne Speed.
От 1959 г. Bentley произведе35 898 броя от този V8 двигател. С прекратяването на производството на Mulsanne новият Flying Spur ще се превърне в новия флагман на британската марка и през 2023 г. ще получи моторизация, оборудвана с хибридна технология. Технология, с която Bentley вече е направил първата стъпка чрез своя Bentayga Hybrid, задвижван от 3,0-литров V6 турбо агрегат, работещ в комбинация с електродвигател (E Motor), който му осигурява мощност от 449 к.с. и 700 Нм.