Компанията премахва традиционните автомобили в полза на електрическите и водородните
След 2035 г. Hyundai ще спре да продава автомобили в Европа с традиционни бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Южнокорейският производител обяви това на международното автомобилно изложение в Мюнхен.
До 2030 г. корейците изчисляват, че до 30% от техните глобални годишни продажби ще идват от изцяло електрически превозни средства. Пет години след това Hyundai напълно ще премахне автомобилите с ДВГ от европейския пазар, а до 2040 г. марката ще предлага само електрически автомобили на всички ключови пазари. Производството на автомобили с бензинови и дизелови двигатели най-накрая ще спре след 2045 г.
В момента Hyundai стартира глобални продажби на новия електрически кросоувър Ioniq 5, представен в началото на 2021 г. Моделът се предлага с две опции за батерии с капацитет 58 и 72,6 кВтч, както и с електрически система, състоящи се от един или два електродвигателя. Топ версията е оборудвана с чифт електрически агрегата, които генерират 302 к.с. и 605 Нм въртящ момент. Такъв автомобил може да ускори до 100 км/че за 5,2 сек, а максималният му автономен пробег е 480 километра.
Плюс това, в края на 2020 г. Hyundai създаде нова марка HTWO, според която корейците ще развиват технологията и ще произвеждат двигатели с водородни горивни клетки. Автомобилният производител вече работи с малко производство на кросоувъра Nexo, чиито електродвигатели се задвижват от химическа реакция на водород и кислород. Единственият „изпускател“ на тези автомобили е обикновената водна пара.
През следващите 10-15 години редица автомобилни компании планират да премахнат от гамата си автомобили с традиционни бензинови и дизелови двигатели. Например след 2025 г. Jaguar ще премине към електрически двигатели, а пет години по-късно Volvo ще последва примера му. Освен това Audi преминава към електрически автомобили, който ще пусне последния автомобил с класически задвижващ механизъм през 2033 г. Освен това американските автомобилни гиганти General Motors и Ford подготвят глобална електрификация на моделната си гама за Европа.