Партньорът на Дитрих Матешиц в Scuderia Тоro Rosso - Герхард Бергер, има интерес единствено автомобилен производител да изкупи дела на австрийския милиардер в отбора.
През последните няколко месеца се появиха множество спекулации относно бъдещето на Тоro Rosso, които бяха провокирани от изказването на Дитрих Матешиц ще до края на 2009 година ще продаде своя дял в отбора, за да насочи ресурсите единствено към Red Bull Racing.
Като евентуални купувачи бяха спрягани собственикът на “Руский стандарт” Рустам Тарико и Еди Ървайн, бившият шеф на Minardi F1 Пол Стодарт, южноафриканският бизнесмен и изпълнителен директор на AGP1 Тони Тейксейра, пилотът на Red Bull Racing Дейвид Култард, както и британският тим в F3 сериите Ultimate. Нито едно от тези имена обаче не попада в плановете на Герхард Бергер, който е категоричен, че единствено автомобилен производител може да осигури нужния стабилитет в отбора.
„Страхотно е да имаш за партньор човек като Дитрих (Матешиц)”, коментира неговият съдружник. „Ако заради промените в правилата и очертаващото се бъдеще на клиентските тимове във Формула 1 Red Bull наистина продаде своя дял, то за мен единственият изход е да търся партньор, който да е поне толкова стабилен, колкото Red Bull. Това може да бъде единствено автомобилен производител.”
„Всички слухове напоследък около потенциалните купувачи са нелепи. Не сме водили сериозни преговори. Забравете за всички имена, които се появиха в медиите напоследък. Ще говорим единствено с хора, които възнамеряват да развиват отбора по начина, който ние сме планирали. Не забравяйте какво направи Red Bull от този отбор, колко усилия вложи в бившия Minardi.”
Въпреки намерението да продаде дела си в отбора, Дитрих Матешиц обеща на своя партньор необходимия бюджет и финансова стабилност поне до края на 2009 година. Това е една от причините работата на тима върху подготовката за следващия сезон да се движи по план. „В график сме за догодина, всичко е по план. Работим с Ferrari върху KERS, така, както Red Bull си партнира с Renault.”
Бившият състезател, който е карал за ATS, Arrows, Benetton, Ferrari и McLaren, все още не е преговарял с пилотите си за следващата година. Според неофициална информация Себастиан Фетел ще поеме към „кораба-майка” Red Bull след оттеглянето на Дейвид Култард, а неговото място може да заеме Бруно Сена - племенникът на покойния Аертон Сена. Неясно е и бъдещето на другия титулярен пилот - Себастиан Бурде.
„Не сме говорили все още”, коментира Бергер. „Бурде има договор за 2008 година с опция за още един сезон. Фетел може да се присъедини към Red Bull, но засега няма решение. Ако трябва да сменяме пилот, със сигурност ще търсим младо момче от програмите на Red Bull. Притеснявам се обаче, че състезателите ни в GP2 не са достатъчно добре подготвени за Формула 1. Ако търсим подходящия човек в сериите, той трябва да е бил шампион или поне да е печелил много състезания. Естествено Бруно Сена попадна в светлините на прожектора, след като спечели в Монако, но предпочитаме пилот, обвързан с Red Bull.”