Причините най-вече свързани са с финансови или корпоративни политики на компаниите
На едно от най-големите световни автомобилни изложения във Франкфурт, Германия през тази година ще отсъстват най-малко девет големи марки, след като тенденцията в автомобилната индустрия е към намаляване на маркетинговите разходи, докато нови области като например интернет и социалните мрежи набира скорост.
Марките, които ще пропуснат изложението във Франкфурт през септември, са двете компании на концерна PSA Group - Peugeot и DS, трите бранда в състава на Fiat Chrysler Automobiles - Fiat, Alfa Romeo, Jeep, както и Nissan и премиум марката Infiniti.
Организаторът на изложението IAA, германската индустриална асоциация VDA, потвърди, че някои автомобилни производители са анулирали участието си, без да посочва конкретни имена, но заяви, че повече от 50 фирми от Европа, САЩ и Азия ще бъдат представени на салона край реката Майн. Сред тях свой дебют ще направят "младите азиатски производители", заедно с големите международни технологични компании като Qualcomm, Sony и IBM.
"Естествено, че съжаляваме, когато традиционни изложителки няма да присъстват във Франкфурт тази година. Причините са различни и всяка от тях е специфична за съответната компания, но най-вече са свързани с финансови или корпоративни политики", каза управляващият директор на VDA Клаус Бреуниг в официално изявление. "Всички тези изложители обаче се изказват в полза на силното автомобилно изложение и са готови отново да се върнат в бъдеще".