Новата трансмисия повишава въртящия момент и пробега на електромобилите
Някои ситуации в практиката все още са предизвикателства за електрическото задвижване: когато теглите ремаркета, изкачвате стръмни проходи с тежък багаж или се движите с висока скорост по магистрала, нивото на заряда на батерията бързо спада.
Една от причините: Почти всички електрически автомобили имат само една предна предавка. В споменатите ситуации обаче многостепенното предаване може да работи по-ефективно. Това показва нагледно тестовият автомобил, оборудван от Bosch с безстепенна автоматична скоростна кутия с шарнирен тягов ремък. Тази трансмисия, наречена CVT4EV (CVT = Continuously Variable Transmission, непрекъснато променлива трансмисия), увеличава ефективността на електрическите превозни средства с до четири процента. При взаимодействието на инвертора, електродвигателя и CVT трансмисията системата намира оптималната работна точка на електрическия задвижващ агрегат чрез управление на предавателното отношение. Трансмисията осигурява по-голям въртящ момент при теглене на ремарке, по-добро ускорение или по-висока максимална скорост. Така тя разширява спектъра от възможности на електромобилите. Подходяща е за различни приложения – от лекотоварни модели до автомобили от среден клас и спортни машини.
Използването на CVT4EV дава възможност и за различни режими на шофиране за различните типове автомобили. По този начин производителите могат да предложат за своите модели от всички класове типично за марката поведение на пътя. В същото време трансмисията осигурява високо ниво на комфорт при шофиране, тъй като непрекъснато регулира предавателното число, без да прекъсва тяговото усилие.
Текст: Дирк Гулде