Радослав Козлеков ще замени Александър Александров на поста председател в БФАС след поредния скандал в българския автомобилен спорт. Бившият състезател бе избран единодушно от опозицията, а групата на Александров напусна залата още преди вота.
Георги Янакиев се оттегли от ръководството на БФАС в края на 2011 г., когато Александър Александров се пребори с конкуренцията на Камен Михайлов и Стоян Рътков. Той обаче остана на поста си по-малко от половин година, тъй като „опозиционерите“, водени от бившата му дясна ръка Радослав Козлеков, спечелиха днешния вот на извънредното Общо събрание на Управителния съвет на БФАС. Легитимността му вероятно ще бъде оспорена в съда, което означава, че съвсем скоро БФАС може да има пак нов председател.
Цялата ситуация около избора на Козлеков се разви по много интересен начин, като крайният изход до голяма степен се реши от осемте клуба, които старото ръководство по-рано изключи от редиците си. Според групата на Александров те нямаха право на вот, но опозицията бе категорична, че заради подадените от тях жалби те са равноправни членове преди съда да вземе окончателното си решение. Подобно бе и становището на мандатната комисия, назначена от избрания за водещ на събранието Камен Михайлов. След като то бе обявено, в заседателната зала настъпи пълен хаос, който в крайна сметка завърши с демонстративното оттегляне на Александров и неговите поддръжници.
Най-неприятното в целия скандал бе, че името на покойната Елена Апостолова бе замесено в него. Оказа се, че има нередности с пълномощното около нейния тим и няма как той да вземе участие в гласуването. Това провокира Александър Александров да излезе на трибуната и да заяви открито, че не може да приеме случващото се и напуска залата, въпреки че самият Стоян Апостолов бе на страната на опозицията. Поддръжниците на Александров го последваха, а броени секунди по-късно напрежението нарасна още повече, след като Ясен Попов се опита да представи своето мнение, но заяви, че „автомобилът на Ники Златков струва повече отколкото всички на Ефко Рейсинг, както и моят…“ и провокира бурни освирквания от страна на опозиционерите.
Целият скандал бе изключително грозен и по всяка вероятност – режисиран. След като мандатната комисия изрази становището си за осемте изключени спортни клуба, опозицията явно взе надмощие като брой гласове, което означаваше, че при един нормално провеждащ се вот, по всяка вероятност Александров щеше да загуби битката с Козлеков. При всеки случай обаче вече бившият председател също може да има претенции около начина, по който бе тълкуван правилника относно изключените членове на БФАС.
След като Александров и неговите поддръжници, сред които са водещите автомобилни състезатели в България, опозицията набързо гласува освобождаването на стария председател и управителен съвет, след което издигна кандидатурата на Козлеков.
„Място тук за хора, които нямат пряка връзка с автомобилния спорт, няма, тъй като те объркват много това, което се случва в нашите среди“, заяви Козлеков, който бе рамо до рамо с Александров на предишните избори. Впоследствие той представи набързо програмата си, уточнявайки, че е разочарован от начина по който става смяната на властта, „но рано или късно това трябваше да се случи“ и с лекота спечели вота, тъй като в залата така или иначе присъстваха единствено представители на опозицията. Само трима бяха против и на последвалия избор на управителния съвет, който включва добре познатите Камен Михайлов, Георги Петров, Георги Пейчев, Емил Денев, Стоян Апостолов, както и юриста Георги Тодоров.
По този начин само пет месеца след като дългогодишният председател Георги Янакиев отсъпи поста си на Александър Александров, БФАС се сдоби с нов ръководител в лицето на Радослав Козлеков. По всяка вероятност обаче сагата няма да приключи по този начин и този избор ще бъде оспорен в съда. Въпросът не е дали това ще се случи, а кога точно, тъй като при напускането си на залата пилотът Иван Шопов заяви, че „след три месеца аз собственоръчно ще събирам подписите“…