Рали „Нова Зеландия 2007” без съмнение ще остане в историята на Световния рали шампионат. Надпреварата бе спечелена от Маркус Грьонхолм (BP-Ford), който за 353.56 състезателни километра изпревари с три десети Себастиен Льоб (Citroen). Това е най-малката разлика, определяла победителя в старт от най-престижния рали шампионат.
Рекордният пети успех на финландеца на територията на Нова Зеландия му гарантира преднина от десет точки в шампионата на пилотите, а BP-Ford направи още една крачка към втора поредна титла при конструкторите. Победата на Маркус и третото място на Мико Хирвонен осигуриха 46 точки предимство за екипа на Малкълм Уилсън спрямо Citroen Total.
„Уаанга Коуст”, „Те Акау”, „Уайтомо” и „Порт Уайкато” са едни от най-впечатляващите отсечки за целия календар. Всяка една от тях предоставя на пилотите и любителите на високите скорости невероятни природни гледки, поразителен сценарий, който те пренася от гъстите гори, през зелените хълмове към брега на Тасманийско море. Изходът от надпреварата обаче се реши едва в последния етап – „Мистъри Крийк”. 3,14-километровото изкуствено трасе стана арена на финалния двубой, който преди това Маркус Грьонхолм и Себастиен Льоб водеха цели 350 километра без резултат.
Преди старта на последния суперспециален етап финландецът имаше минимален аванс от 0,7 секунди. Инфарктният момент бе прекрасен завършек на една оспорвана битка, в която най-голямо значение изигра коректният избор на гуми.Комбинацията от нестабилни атмосферни условия, на места сухи, на други – мокри отсечки, постави сериозни въпросителни върху точната преценка на нужните каучукови смеси и допълнително нарязваните канали на протектора. Още повече решението на състезателните екипи трябваше да бъде взето от сервизната зона, отдалечена на моменти на повече от 100 километра спрямо скоростните отсечки. Само на два пъти през целия уикенд Льоб и Грьонхолм избраха идентични гуми, като специфичните стратегии на места носеха успех, а на други се оказваха губещи.
Маркус уцели правилния комплект BFGoodrich в петък сутрин и натрупа аванс от 13 секунди. Себ отговори с по-прецизна стратегия в събота, когато не само че неутрализира преднината му, но и излезе начело във временното класиране с 1,7 секунди пред пилота на BP-Ford. Валежите в неделя направиха още по-труден изборът на правилния комплект гуми. И двамата не сгрешиха и поддържаха напълно идентично темпо. В предпоследния етап обаче Грьонхолм излезе начело с минимален аванс от 0,7 секунди. Льоб отговори с победа в последния суперспециален етап, но четирите десети, които навакса, се оказаха недостатъчни за първото място.
Грешен избор на гуми в петък сутрин попречи на Мико Хирвонен да се включи в битката между двамата Големи. Още след втория етап той изоставаше на повече от половин минути и на практика остана сам в преследването на третия пореден подиум.
Пилотите от Световния рали шампионат ще получат един месец почивка, преди битката за титлата да бъде подновена с пълни сили с „Каталуня” и „Корсика”. Две асфалтови състезания, в които гумите на BFGoodrich отново ще имат решаваща роля за крайния изход.
по материали на BFGoodrich